Política

ERC denuncia la manca d’inversió en infraestructures

Els republicans també han reivindicat algunes de les accions aconseguides pel territori gràcies a les negociacions a través dels PGE a Madrid

Des de l’Alt Empordà, els candidats d’Esquerra Republicana per Girona al Congrés i al Senat han denunciat la deixadesa i la manca d’inversions en infraestructures per part del govern espanyol i han reivindicat algunes de les accions aconseguides per part dels republicans gràcies a la negociació dels Pressupostos Generals de l’Estat d’aquest 2023.

En una trobada amb les alcaldesses d’Ordis, Anna Torrenta, Navata, Bibiana Vallmajó, l’alcalde de Cabanelles, Sebastià Pèlachs i el regidor de Lladó, el candidat republicà al Senat, Jordi Martí Deulofeu, ha explicat que “gràcies a la bona feina d’ERC d’acompanyament als ajuntaments afectats, la darrera legislatura s’ha aprovat definitivament el projecte de nou enllaç i reordenació dels accessos en la intersecció de la carretera N-260 i la C-26, posant fi d’una vegada per totes a un punt negre des del punt de vista de la perillositat i l’accidentalitat”.

Així mateix, també han visitat Figueres on s’ha aconseguit -degut a una esmena introduïda per ERC als PGE 2023- que s’avanci en l’estudi per la supressió dels passos a nivells que parteixen la trama urbana consolidada de la ciutat, “causant perjudicis des del punt de vista de desenvolupament econòmic, en funció si et trobes a un costat o altre de ciutat”.

Un altre dels punts visitats ha estat l’estació de tren de Vilamalla, on “la remodelació i l’ampliació de les instal·lacions hauria de permetre l’arribada de l’ample de via internacional amb tot el que això pot representar des del punt de vista d’impuls del transport per tren de mercaderies”, ha afirmat Jordi Martí. “Hem de recordar que aquest és un enclavament estratègic des del punt de vista d’espai transfronterer perquè el transport de mercaderies en cap al port de Barcelona i cap a França i la resta de la Unió Europea sigui una realitat, amb tots els beneficis que això pot significar pel Logis Empordà”. Des d’allà també han reivindicat la necessitat del corredor del mediterrani.

A més, en matèria d’infraestructures, els republicans recorden que “la carretera N2 és el màxim exponent de la deixadesa i els incompliments de l’Estat amb les nostres comarques. Els anys i anys esperant obres i la vergonyosa lentitud en l’execució del desdoblament és quelcom que no s’ha vist enlloc i contra el que sempre hem batallat, davant dels governs del PP i del PSOE”, segons ha explicat el número 2 al Congrés, Joan Margall. “L’Estat ha invertit històricament molt poc a les comarques gironines i tant el PP com els socialista han infravalorat la inversió a les comarques gironines. Això ho hem començat a revertir durant els últims quatre anys gràcies a la feina d’ERC negociant els PGE i cal tornar a ser decisius per seguir defensant el nostre territori”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Dolors Feliu i Torrent
Presidenta de l’Assemblea Nacional Catalana

“El resultat de la consulta és un «no de moment» a la llista cívica”

BANYOLES

El dilema de l’ANC

Banyoles

Un anunci inesperat i una decisió incerta

Banyoles

Força, empatia, lideratge, defensa...

Barcelona
CRÒNICA

Les primeres hòsties de la Laia Estrada

política

El PSC s’enlaira i l’independentisme suma en el CEO

barcelona
anàlisi

Reflexió de Sánchez i vot compromès

Historiador
anàlisi

L’heroi de tragèdia ens escriu una carta

Professora emèrita de la Universitat Autònoma de Barcelona
Carlos Carrizosa
Candidat de Ciutadans

“Puigdemont ens ha tractat com ciutadans de segona”

Barcelona