Política

índia

Creixen les tensions entre l’Índia i el Canadà

Nova Delhi suspèn els serveis de visats per a canadencs

L’índia ha suspès els serveis de visats pels ciutadans canadencs en el marc d’una escalada de les tensions entre els dos països per l’assassinat, el juny passat, d’un líder independentista sikh en territori canadenc.

En un missatge al seu web, l’empresa BLS International, que s’encarrega del servei de visats, ha atribuït la decisió a “raons operatives”. “Avís important de la Missió de l’Índia: Per raons operatives, a partir del 21 de setembre de 2023, els serveis de visats indis han estat suspesos fins a nou avís”, diu el missatge de BLS International. El Ministeri d’Afers Estrangers indi no s’ha pronunciat sobre aquesta suspensió que arriba l’endemà que hagués emès un avisí instant els ciutadans indis que viatgen o viuen al Canadà” que “vagin amb compte” davant les “creixents activitats anti-Índia” en el país de l’Amèrica del Nord.

Les tensions van esclatar aquesta setmana després que el primer ministre del Canadà, Justin Trudeau, hagués acusat les autoritats de Nova Delhi de ser darrere de l’assassinat, el juny passat, de l’activista sikh Hardeep Singh Nijjar, el juny passat, a la ciutat de Surrey, als afores de Vancouver. Unes acusacions que l’Índia va rebutjar i va qualificar “d’absurdes”. Tots dos països han expulsat diplomàtics d’alt rang.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Crida de Zelenski a impedir que Rússia reprengui la iniciativa

BARCELONA

Atacs d’Israel a Hamàs al nord de Gaza i contra Hezbol·là al Liban

BARCELONA

Mas Guix plantarà dilluns el Consell de Política Fiscal i Financera

barcelona

CCOO i UGT demanen una pujada de l’indicador de renda de suficiència

BARCELONA
política

Els comuns i Junts, els que més retenen el vot

barcelona
Guerra al Pròxim Orient

Guterres parla d’“abisme” a Gaza i l’OMS avisa del col·lapse sanitari

Barcelona

Le Pen a la banqueta per malversació de fons públics europeus

barcelona

La UE destinarà 125 milions en ajuda humanitària per a Gaza i Cisjordània el 2024

barcelona

Hamàs acusa Israel de la mort de diversos ostatges

barcelona