Política

tarragona / reus

El PP de Tarragona i el de Reus discrepen per l'estació

El tarragoní Alejandro Fernández impulsa un front comú per evitar que la T11 deixi la capital “sense TAV”, però la reusenca Alícia Alegret el rebat i defensa l'obra “en clau territorial”

L'alcaldable del PP a Tarragona, Alejandro Fernández, va demanar ahir un front comú a la resta de partits de la ciutat per evitar que es construeixi l'estació central del sud de l'aeroport, malgrat que el Ministeri de Foment ja té fins i tot iniciades les obres (si bé ara estan aturades per falta de pressupost). “Tarragona ha de prendre consciència que si es fa la intermodal serà l'adéu definitiu a tenir una estació d'alta velocitat pròpia”, va alertar el candidat, per qui fer la terminal al terme de Reus “no seria intermodal perquè els passatgers de l'aeroport no agafen l'alta velocitat, i seria un error molt més gran que el que va significar el de Perafort". Fernández, que està esperançat perquè “per primer cop” ha sentit la mateixa proposta a “altres candidats”, creu que, de la mateixa manera que en el seu dia el traçat del TAV Madrid-Barcelona es va desviar per atansar-lo a Tarragona, ara també es pot canviar la ubicació prevista. “Si els tarragonins anem units serem capaços d'evitar el desgavell de quedar aïllats de l'alta velocitat; si altres projectes ferroviaris han canviat, aquest també ho pot fer”, va assenyalar. Per Fernández, que troba correcta la ubicació prevista de l'estació urbana subterrània a la plaça Imperial Tarraco o a l'avinguda Roma, “l'únic que hi ha fet de la intermodal és una petita part de via que és igual si es connecta allà o aquí”.

Tot i que també és president provincial, la proposta de Fernández, en tot cas, no forma part del programa marc del PP a l'Estat, ni a Catalunya ni a la demarcació. Així es va encarregar de recordar-ho, consultada per El Punt, la candidata a Reus, Alícia Alegret, que s'oposa frontalment a la proposta de Fernández. “En el seu dia l'estació central va tenir el consens; no és com Perafort, perquè l'accés és molt més fàcil, també per al transport públic, i és l'opció millor i més coherent per al territori”, etzibava Alegret, que demanava “coherència” a totes les parts, i indicava que qüestions com aquesta “no s'han de mirar en clau de ciutat, sinó interterritorial”. “Són infraestructures molt lentes de planificació i tramitació, i el que hem de fer ara és demanar a l'Estat que la continuï”, indicava la candidata, que malgrat tot es mostra “convençuda” que el que cal és “sumar esforços”.

LA FRASE

No tenim cap tipus de rivalitat amb Fernández, però en això no li puc donar suport, i ho defensaré públicament
Alícia Alegret.
cand. pp reus


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
12 DE MAIG

El ‘presidente’ és Pedro

Sant Boi de Llobregat

Més mobilitat ferroviària

Girona

Estudiants desencantats

LA BISBAL D’EMPORDÀ

Cañigueral defensa l’impuls del contingut audiovisual en català per als infants

LA BISBAL D’EMPORDÀ
israel

L’Exèrcit israelià nomena el substitut del cap dels serveis d'Intel·ligència

barcelona
GIRONA

Ernest Urtasun: “Salvador Illa no està preparat per governar”

GIRONA
escòcia

John Swinney es perfila com a nou líder de l’SNP amb la retirada de Kate Forbes

barcelona
estats Units

Biden trenca el seu silenci sobre les protestes universitàries contra la guerra a Gaza

barcelona
suïssa

Activistes propalestins ocupen un hall en la Universitat de Lausana

barcelona