Política

El míting és història

Un ‘lipdub', un concurs amb premi econòmic o una festa dels anys vuitanta són iniciatives d'aquesta campanya per atraure més vots

Les campanyes electorals poden arribar a ser extremadament avorrides. I l'avorriment genera desinterès. El desinterès, desencís. I el desencís, abstenció. L'originalitat és la millor manera de combatre la desafecció dels ciutadans vers la política. I dins l'originalitat, hi cap tot. El míting, la passejada pel mercat o el porta a porta han perdut efectivitat, tot i que la majoria de partits encara s'hi aferren. En una societat 2.0 cal buscar l'originalitat.

El Grill (Grup Independent de Lloret) ho té clar. “Som un partit petit, amb pocs recursos i el que volem és fer una campanya diferent, divertida i atractiva”, explica el seu alcaldable, Joaquim Teixidor. Per això, han decidit fer un lipdub –enregistrament d'un vídeo musical en pla seqüència en què els participants fan play-back d'una cançó–. La convocatòria és per aquest diumenge, al passeig Jacint Verdaguer, a les 12 del migdia, i està obert a tots els lloretencs (es pot fer la inscripció a través del web grill.cat). Música per captar vots. Una tàctica que també utilitza el PP de Blanes, que demà al vespre farà una festa ambientada en els anys vuitanta. O si no, una altra opció és aprofitar recursos: el Millor de Lloret farà passejades gratuïtes amb trenet (el cap de llista en té un).

D'altra banda, si un no vol deixar totalment de banda el tradicional míting, el que pot fer és assegurar-se l'assistència. A destacar, la iniciativa dels independents de Riudellots. Durant la campanya repartiran fins a deu tríptics per les cases del poble, amb una proposta electoral a cadascun i un Riudenigma. Es tracta d'una definició relacionada amb el poble, com per exemple “carrer de pujada i baixa molt florit (7 lletres)”. Les respostes s'hauran de portar en el míting final del grup, el 19 de maig, i el guanyador s'emportarà 250 euros per gastar en comerços de Riudellots o bé una nit d'hotel a Barcelona i dues entrades al teatre (els diners els posen els regidors de la seva butxaca). Això sí, el guanyador cal que sigui present al míting. A Lloret, els de CiU han preparat per diumenge una festa al parc aquàtic Water World. I aquesta setmana van per les escoles repartint entrades amb un pallasso. Èxit segur.

Però, l'originalitat genera vots? Et dóna l'alcaldia? Com a mínim demostra que, més enllà de promeses i demagògies, s'intenta posar-hi enginy. Ja és molt.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Vergés (Junts): “Hem vingut a gestionar tots els temes”

olot
escòcia

L’SNP supera una moció de censura al Parlament

barcelona
política

Puigdemont reprèn la campanya entrant en el cos a cos amb els socialistes

barcelona

ERC reivindica l’atur més baix dels últims 15 anys

girona
xina

Pequín controlarà per llei la informació de les xarxes socials

barcelona
JUDICIAL

Villarejo, citat a declarar com a investigat per l’Operació Catalunya

barcelona
regne unit

Detenen els primers immigrants que s’enviaran a Ruanda

barcelona
Política

Sánchez reapareix a la Fira d’Abril en plena campanya del 12-M

barcelona

Eloi Badia: “Cal un gran acord amb el sector turístic”

girona