Política

El PSC reclama un front comú de tots els partits

El cap de llita del PSC, Àlex Sáez, critica CiU i les Cambres de Comerç per tancar-se en un tema i no abordar un compromís més ampli per a Girona

Àlex Sáez va qualificar directament ahir el cap de llista de CiU, Jordi Xuclà, d'electoralista i també les Cambres de Comerç pel manifest que van signar reclamant un front per al desdoblament de l'N-II. Sáez, ahir a la seu del PSC de Girona, va oferir un pacte de més abast, més transversal, i va també reclamar a Xuclà que fos tan exigent amb la Generalitat com, diu, han estat els socialistes amb el Ministeri de Foment, a l'hora de demanar el desdoblament d'aquesta carretera.

“Jo li he comunicat al Ministeri de Foment la meva insatisfacció pel retard en l'obra de l'N-II. Seria hora que CiU li digués al seu govern quins són els problemes dels gironins”, va reclamar Sáez, que també va afegir-hi: “Com se sent el ciutadà que es troba el seu CAP tancat a la nit o l'estudiant que veu limitades les seves expectatives amb les retallades a la UdG”, es va lamentar Sáez.Sáez va explicar que no ha rebut encara cap resposta per part de CiU sobre les quatre propostes que –a més del desdoblament N-II– va valorar com a imprescindibles per fer un front comú gironí davant les administracions públiques per trobar sortides a la crisi econòmica: no retallar el pressupost de la UdG, posar en marxa el projecte de nou hospital Josep Trueta, mantenir els horaris nocturns dels centres d'atenció primària –especialment a la Selva– i ratificar l'acord amb Ryanair. En aquest sentit, el socialista va recordar que “els problemes dels gironins són uns i no es poden separar”. Perquè, i segons Sáez, el procediment no ha de ser aquest, no en una setmana electoral, ni només per a allò que ens interessa quan ens interessa”. I va afegir: “No val fer electoralisme de baix estil, és un fet que em sorprèn d'una força com CiU. Només s'explica si és que estan nerviosos.”Per la seva banda, Sáez va desmentir la negativa del PSC a estudiar la possibilitat de fer una estació del TAV al costat de l'aeroport i ha criticat que així ho reclami CiU “després d'haver heretat un aeroport de primera i haver estat incapaços de mantenir l'acord amb Ryanair o trobar una alternativa per conservar el nombre de vols”. Per Sáez, “CiU mai no ha cregut en l'estació del TAV a Girona” i va explicar que quan aquesta instal·lació al centre de la ciutat estigui acabada començaran a “parlar de l'estació de l'aeroport”.Pel que fa inversions a l'aeroport, el candidat socialista va recordar els 130 milions d'euros que el govern socialista ha invertit a l'aeroport de Vilobí d'Onyar i va reiterar la voluntat del PSC d'invertir-hi 30 milions més per millorar la torre de control i ampliar la pista d'aterratge. A més, es va mostrar partidari del traspàs de la infraestructura a la Generalitat de Catalunya.Encara en infraestructures, Sáez ha reiterat la intenció dels socialistes catalans d'exigir la gratuïtat de l'AP-7 al Ministeri de Foment en cas que hi hagi un altre retard en les obres de desdoblament de l'N-II. Precisament, la demora en la millora d'aquesta via és, segons Sáez, “la major insatisfacció” de la darrera legislatura, encara que ha recordat que “no ha estat per voluntat política sinó per problemes amb les empreses adjudicatàries”. Per això, va insistir que el desdoblament de l'N-II serà una prioritat dels socialistes i es va comprometre a treballar per desdoblar-la de Tordera fins a la frontera amb França.

LA FRASE

Seria hora que CiU li digués al seu govern quins són els problemes dels gironins
Àlex Sáez
cap de llista del PSC a Girona

El balanç de Montse Palma

Montse Palma, que va ser la cap de llista a les generals passades, va fer balanç de set anys de govern socialista per a les comarques gironines. Palma va recordar que la inversió d'aquest període ha multiplicat per sis les inversions dels vuit anys de governs del PP, assolint el rècord històric de 2.500 milions d'euros. En aquest sentit, Palma va destacar les inversions ferroviàries, que han culminat en “l'última gran fita, el corredor mediterrani, que havia d'haver estat el 2003, però que no va ser possible perquè el PP va defensar reforçar els 200 quilòmetres al voltant de Madrid, amb el suport de CiU a dues investidures d'Aznar i a set pressupostos”, va dir.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
política

Illa acusa ERC i Junts de governar “d’esquena als ajuntaments”

barcelona
Estats Units

Biden fa broma amb l’edat: “Sóc un adult competint contra un nen de 6 anys”

Barcelona
política

Crida dels comuns a frenar la dreta com a les generals del juliol passat

l’hospitalet del llobregat
política

Puigdemont avisa que la “divisió” de l’independentisme “ajudarà Illa a ser president”

barcelona
POLÍTICA

Per la CUP, el Baix Empordà és “una mena de parc temàtic turístic”

la bisbal d’empordà
política

ERC reivindica el seu esperit de resistència i lluita a Ginebra en un emotiu acte amb exiliats

barcelona
Regne Unit

Un diputat conservador i exministre de Sanitat es passa al Partit Laborista

Barcelona
Guerra a Europa

Un nou atac rus amb drons destrossa un hotel a Mikolàiv

Barcelona
política

Illa va a Madrid i posa amb safata la idea de servilisme

barcelona