Política

INFRAESTRUCTURES

Aposta ferroviària i millora esperada a la C-55

L’acord entre govern i PSC pel pressupost referma l’aposta per potenciar el model ferroviari ampliant les demandes dels punts que ja havia pactat En Comú Podem (ECP) el 14 de desembre passat i concretant i incorporant noves partides en la millora en l’accessibilitat al transport públic al metro, posada a licitació de projectes com ara l’intercanviador de l’L4 d’Urquinaona (1 milió), Verdaguer (L5 per mig milió), perllongament de l’L1 Fondo-Lloreda Sant Crist (5 milions) o pel projecte de l’L4 entre La Pau i Sagrera (1 milió). L’acord estableix millores i obres d’ampliació per valor de 19,7 milions al metro i destinar fins a 10,1 milions per fer projectes bàsics i constructius, a més de 23,2 milions per al pla de renovació de vies i 3,1 en el de sistemes i cotxeres.

L’entesa també recull actuacions que haurien de dur a terme els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), redundant la idea dels comuns d’estudiar la viabilitat de la connexió de la línia S2 des de Sabadell fins a Castellar del Vallès en un projecte que ja es va anunciar entre el 2009 i el 2010, però que finalment va quedar al calaix.

L’acord també inclou partides per estudiar el desdoblament de les línies d’Igualada i Manresa; iniciar el procés d’informació pública del projecte de perllongament de l’L1 entre les estacions de Lloreda-Sant Crist i Badalona Rodalies; destinar 500.000 euros a actualitzar el projecte del perllongament de l’L3 entre Zona Universitària i Esplugues i un milió més a la redacció del projecte del perllongament de l’L4 entre La Pau i Sagrera.

En l’àmbit viari també es comença a moure una de les reivindicacions històriques al Bages al voltant de la carretera C-55, que ha provocat un munt de manifestacions i queixes per reivindicar solucions que evitin l’alta accidentalitat de la plataforma No Més Morts C-55. En total es destinen 30 milions a redactar el projecte de la variant de Castellgalí durant aquest any i a executar entre el 2024 i el 2025, però també al projecte constructiu de l’ampliació de la C-55 amb un tercer carril entre Castellgalí i Manresa per poder fer els treballs el 2025. Per aquest any preveu posar a licitació durant el primer trimestre les obres d’implantació d’un tercer carril en el tram entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí (2,2 milions) i, en el segon trimestre, les de millora del tram d’Olesa de Montserrat a Collbató (6,3 milions).

De les diverses partides a la xarxa viària també destaca la destinada a redactar el projecte constructiu de la variant de la C-37 entre la Vall d’En Bas i Olot amb la previsió d’execució entre 2024 i 2025 per un valor estimat de 30 milions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

colòmbia

Colòmbia notifica formalment a Israel la ruptura de relacions diplomàtiques

barcelona
Política

Vergés sosté que l’estació del TAV a l’aeroport és “absolutament prioritària”

vilobí d’onyar
estats units

El jutge aclareix Trump que l’ordre de silenci només l’afecta fora del tribunal

barcelona
estat francès

Desallotgen una protesta propalestina a la Sciences Po de París

barcelona
memòria

El TSJC considera que la protesta contra la tortura no és transversal

barcelona
societat

El PSC demana al govern una resposta serena a les pintades en establiments

girona
política

Un cap de l’UGT contra Puigdemont: “Va marxar al portamaletes. No sé si cagat o pixat”

barcelona
Alemanya

La ministra d’Afers Estrangers alemanya denuncia un ciberatac rus

barcelona
Política

Mor Josep Manel Ferré, exregidor de CiU a l’Ajuntament d’Amposta