Punt divers

Ajuntaments de CiU de set comarques catalanes demanen prioritat per l'Eix Occidental entre l'Ebre, Ponent i França

Una quarantena d'alcaldes i regidors de Convergència i Unió i membres del partit de les comarques occidentals de Catalunya reclamen que la Generalitat prioritzi la construcció de l'Eix Occidental com a la via de connexió entre les Terres de l'Ebre, les de Ponent, la Val d'Aran i França per l'N-340, la C-12 i l'N-230. Aquest divendres han signat a Almacelles (Alta Ribagorça) una declaració a la qual hi ha donat suport el líder de la federació nacionalista, Artur Mas, que ha demanat que si bé el Govern es planteja l'horitzó del 2026 per aquesta carretera, se situï com a prioritari per al 2016. El Pla d'Infraestructures de Catalunya només preveu, fins a aquell any, desenvolupar el 17% de l'obra.

El Pla d'Infrastructures de Catalunya preveu la conversió de tres carreteres, l'N-340 entre Alcanar i Amposta, la C-12 entre Amposta i Lleida i l'N-230 fins l'Aran, en l'Eix Occidental. Convergència i Unió defensa aquesta proposta però lamenta que el Govern la divideixi en dues fases, un 17% fins al 2016, i el 87% restant fins al 2026. L'Eix Occidental començarà a Amposta (Montsià), seguint cap a Tortosa, Xerta, Benifallet i Rasquera (Baix Ebre), Móra d'Ebre, Garcia, Ascó i Flix (Ribera d'Ebre), Maials, Llardecans, Sarroca de Lleida i Lleida (Segrià), i seguiria per la Franja de Ponent -on es preveu l'A-14- fins a Pont de Muntanyana (Pallars Jussà) i Sopeira, passant pel Pantà d'Escales fins a Vilaller i Vielha. Tot travessant la Val d'Aran arribarà a la regió francesa de l'Ariège. En total, 356 quilòmetres. CiU considera que, si aquest eix no s'acaba construint, 'la part occidental de Catalunya perd competitivitat'. Artur Mas creu que cal prioritzar de forma igual les tres grans vies de comunicació per carretera de Catalunya, l'Eix del Mediterrani, l'Eix del Llobregat i l'Eix Occidental, ja que 'Catalunya ha d'estar hiperconnectada amb Europa en tots els sentits', ha dit Mas. El president de Convergència i Unió ha apostat per pensar en Catalunya 'no només en termes metropolitans de Barcelona'.'Al Segarra-Garrigues, primer han de ser les persones'Artur Mas ha dit a Almacelles que Convergència i Unió 'lluitarà perquè la retallada d'hectàrees regables al canal Segarra-Garrigues no sigui tant forta', ja que 'primer s'han de protegir les persones abans que els animals'. Mas ha defensat el paper de CiU en la creació del projecte del canal.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.