Medi ambient

La mort de l'N-II

Finalment l'Estat ha renunciat a desdoblar integrament la carretera més important de les nostres comarques

La precarietat del ferm i les obres l'han convertit en una trampa

Aquest any hi ha hagut 100 accidents amb víctimes, amb un total de dotze morts

En Santi Vila, en qualitat d'alcalde de Figueres, va definir l'N-II com el “corredor de la mort”, un títol que si repassem les xifres d'accidents a la carretera més important de les nostres comarques s'ha guanyat a pols. L'onze d'octubre es va fer públic un estudi del RACC en el qual es recollia que en plena crisi econòmica i per estalviar-se el peatge, el trànsit estava fugint de l'autopista AP-7 per passar a la carretera, malgrat que la ruta de pagament té entre el doble i el triple de capacitat i unes prestacions de seguretat molt majors que l'N-II, el desdoblament de la qual ha quedat congelat. Des del 2008, el nombre d'accidents a la carretera gairebé triplica el de l'autopista. Tot i la contundència de les xifres, han fracassat les pressions ciutadanes, empresarials, socials o institucionals perquè s'obrissin els peatges i a hores d'ara la majoria dels gironins saben que han perdut la batalla perquè el desdoblament arribi a bon port. I més després del 25 de setembre, quan el ministeri regit per Ana Pastor va publicar al BOE que el tram entre Tordera i Maçanet no s'executaria i deixava sense efecte l'aprovació signada el 2009 quan Rodríguez Zapatero encara estava al poder. Un dia més tard, el Partit Popular va acabar de rematar la jugada, ja que tot i reconèixer que es reprendrien les obres entre Caldes de Malavella i Sils, la responsable de Foment va aprofitar la presentació del PITVI ( Pla d'Infraestructures de Transport i Habitatge), en què es recollien els projectes a desenvolupar en els dotze anys vinents, per fer notar que l'N-II havia desaparegut de les autovies pendents i el seu traçat quedava reduït al tram de Fornells de la Selva fins a Maçanet, a més de les variants de Bàscara i Pont de Molins.

El 17 de novembre, a l'altura de Caldes de Malavella, dues-centes persones organitzades per la Plataforma N-II per la Selva, i darrere la pancarta “Volem sobreviure a l'N-II”, van ocupar durant més de mitja hora una carretera en la qual aquest any hi ha hagut cent accidents amb víctimes, amb dotze morts i dinou ferits greus. Al final de l'acte es va llegir un manifest en què es definia el desdoblament com una actuació imprescindible i puntualitzava: “L'N-II és un exemple del maltractament de l'Estat als ciutadans de Catalunya, i l'Estat espanyol ha demostrat que no garanteix els nostres drets ni la nostra seguretat.” La lluita per l'N-II continua, potser l'haurà d'acabar la Generalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Xavier Barranco
Cap de l’oposició de Portbou (Ara Portbou-Junts)

“Portbou continua sent un diamant en brut per treballar”

Portbou
Antoni Llabrés
President de l’Obra Cultural Balear (OCB)

“La principal amenaça per al català a les Balears ve dels poders públics”

Barcelona

El PSSJD investiga l'ús de substàncies piscodèliques contra la depressió resistent

Sant Boi de Llobregat
SANT PERE PESCADOR

Insten l’Estat a expropiar el sòl privat a la gola del riu Fluvià

SANT PERE PESCADOR
TORROELLA DE MONTGRÍ

Conflicte perquè la guingueta de Mas Pinell serà del Delfín Verde

TORROELLA DE MONTGRÍ
Tretze pagesos cedeixen l’espai per al vial de Santa Susanna
URBANISME

Tretze pagesos cedeixen l’espai per al vial de Santa Susanna

SANTA SUSANNA

Un cotxe amb càmera de lectura de matrícules controlarà la zona blava

Lleida
MEDI AMBIENT

Caminada a Calella per donar valor a un paratge natural amenaçat per un nou enllaç a l’autopista

CALELLA

Dues cooperatives d’habitatge faran 283 pisos protegits al Parc de l’Alba

Cerdanyola del Vallès