Infraestructures

Les cambres de Tarragona i Reus s'uneixen a la protesta

El tall de la C-14 promogut a Montblanc per reivindicar l'A-27 consensua les adhesions dels dos ens camerals, municipis i consells

La Cambra de Valls lamenta però que “prendre iniciatives unilateralment no porta enlloc”

La crida a la mobilització llançada dimecres per l'Ajuntament de Montblanc ha sacsejat el territori i ha generat un moviment únic i unànime per exigir la celeritat en l'execució de les obres de l'autovia A-27, entre Tarragona i Montblanc. Diumenge 15 d'agost (19.00 h) és la data escollida per a la manifestació que passarà per l'enllaç entre la C-14 i l'N-240, fins a la carretera de Prenafeta. La jornada està marcada en vermell en el calendari anual per l'alt volum de trànsit previst, motiu pel qual el ressò està assegurat.

Tarragona i Reus, unides

Tant la Cambra de Comerç de Tarragona com la de Reus, que fins ara havien seguit estratègies paral·leles malgrat compartir objectiu, veuen la convocatòria amb bons ulls i s'hi afegiran. “Qualsevol iniciativa pensada per activar les obres de l'autovia A-27, l'entenem com a bona”, deia Albert Abelló, president de la Cambra de Tarragona, que confirmava l'assistència a la mobilització. L'obra és “un compromís del govern estatal, que ha gestionat d'una manera nefasta”, afegia Abelló. Recorda que l'A-27 és sinònim de desenvolupament industrial, logístic i turístic i opina que una acció com la que s'ha programat a Montblanc no passarà desapercebuda.

La Cambra de Reus també ha respost a la crida feta des d'un dels seus àmbits camerals i, atenent la responsabilitat corporativa que té en relació amb la Conca de Barberà, el seu president, Isaac Sanromà, constata que ha estat des del primer moment al costat de les peticions de la comarca, “que veu com es retarda la construcció d'una infraestructura vital per al seu desenvolupament”.

La Federació Empresarial de l'Autotransport de Tarragona (FEAT) considera que l'escenificació d'una protesta unitària i des del territori és “una acció de pressió necessària i correcta”. El seu director, Josep Lluís Aymat, no assegura, però, la seva presència ja que comenta que “no es consideren adequats, en general, els talls de carreteres”. No obstant això, explica que, fins a la data de la mobilització, es recolliran adhesions i “els membres de la federació hi poden assistir a títol personal”.

L'Ajuntament també

Fet i fet, és el Ministeri de Foment qui ha portat amb safata la mobilització. Sergi de los Ríos, alcalde de Tarragona en funcions, s'ha adherit personalment a la convocatòria. La corporació no es reunirà en un ple fins al setembre i és per aquest motiu que el govern local no podrà emetre un comunicat conjunt. De los Ríos, en tot cas, qualifica “d'impresentable” l'actitud del Ministeri de Foment, “en una autovia d'extrema necessitat on ens juguem el futur econòmic”. Pensa que s'ha arribat a un punt àlgid en què cal valorar dos aspectes: el cost de la indemnització que el govern haurà de satisfer a l'adjudicatària –“que encara ningú no ha dit”– i el temps que passarà fins a la nova adjudicació, que pel cap baix “serà d'uns tres anys”, un període que amb els retards acumulats es fa impossible d'assumir.

Expectants a l'Alt Camp

Albert Batet, alcalde de Valls, rebia amb cautela la proposta de la mobilització: “Primer hem de valorar el contingut d'aquesta manifestació i, un cop en coneguem tots els detalls, discutirem amb l'equip de govern quina ha de ser la posició”, indicava. Simultàniament, la presidenta del Consell Comarcal de l'Alt Camp, Carme Mansilla, entenia que cal analitzar molt bé la idea plantejada per l'Ajuntament de Montblanc: “Primer hem de saber si Foment dóna una versió oficial del que passarà amb l'autovia, perquè de moment només ho ha fet un diputat, i nosaltres no tenim cap confirmació ni verbal ni per escrit del govern espanyol”, alertava la presidenta, que no descarta prendre part en la protesta si, finalment, no hi ha “notícies oficials” del ministeri.

LA FRASE

Qualsevol iniciativa pensada per activar les obres de l'autovia A-27, l'entenem com a bona
Albert Abelló
president de la Cambra de comerç de Tarragona

LA FRASE

Estem al costat de la comarca, que veu com es retarda la construcció d'una infraestructura vital
Isaac Sanromà
PRESIDENT DE LA CAMBRA DE COMERÇ DE REUS

Morera: “Aquí cadascú va a la seva”

El president de la Cambra de Comerç de Valls, Marcel·lí Morera, es mostrava ahir disgustat per haver conegut la notícia de la mobilització per la premsa. “Crec que abans ens ho haurien d'haver comunicat personalment. Prendre iniciatives unilateralment no porta enlloc”, afirma. Morera considera que totes les accions que s'emprenguin les haurien de liderar els consells comarcals i adverteix: “Els polítics de Madrid ni ho sabran, que es fa aquesta manifestació, perquè són molt lluny i de vacances; els veritables afectats del tall de carretera seran els ciutadans que surten de cap de setmana”. El president cameral creu que seria més eficaç “tallar la B-40 de Madrid; aleshores sí que ho sabrien, que passa alguna cosa”. Les iniciatives que cada institució pren pel seu compte no agraden gens al vallenc perquè “són una evidència que aquí cadascú va a la seva, a defensar el seu trosset de carretera”, i hi afegeix: “Quan el que hauríem de fer és un front comú”. Morera no prendrà part en la mobilització perquè estarà de viatge, però potser hi podria anar algun representant de la cambra si els organitzadors “s'avenen a comunicar-ho personalment”.

L'alcalde de Montblanc, Josep Andreu, ja contestava ahir que “no el preocupa” el que pugui dir Morera, ja que assegura que va parlar dimarts amb Batet i amb Mansilla, i van estar d'acord que convoqués la manifestació, i que ells “ja s'hi adheririen”. Andreu té previst demanar avui el permís a la Subdelegació per tallar la carretera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.