Infraestructures

Un tramvia cada 10 minuts de la Imperial al barri Gaudí

L'estudi informatiu del sistema tramviari del Camp proposa al concessionari que creï tres grans línies i una llançadora fins a l'aeroport

El trajecte més llarg entre Reus i Tarragona duraria 32 minuts

L'estudi informatiu per a la implantació d'un sistema tramviari al Camp de Tarragona, que el govern va treure a informació pública el 29 de juliol, no tan sols posa sobre la taula una nova xarxa de 42 quilòmetres i 30 estacions que connectaria tot l'àmbit central del Camp, sinó que incorpora una proposta d'explotació comercial que dividiria la xarxa en quatre línies. O més ben dit n'hi haurà tres (T-1 de Cambrils a Tarragona, T-2 de Cambrils a Reus i T-3 de Tarragona a Reus), a més d'una quarta a tall de llançadora, la T-4, entre la futura estació central del corredor mediterrani, al sud de l'aeroport de Reus, i la terminal aeroportuària (vegeu gràfic). El primer esbós (vegeu fitxa a sota) també fixa la freqüència (entre tres i sis expedicions l'hora), la velocitat comercial (entre 29 i 49 km/h), la durada estimada (entre 5 i 46 minuts) i el nombre de combois previstos per a cada línia –en total es proposa que n'hi hagi 25 per donar servei a tot el sistema–. El trajecte entre el barri Gaudí de Reus i la plaça Imperial Tarraco de Tarragona duraria així 32 minuts, i hi hauria un tren cada 10 minuts. El més llarg seria entre Cambrils i Tarragona. Amb tot, tal com va aclarir en la presentació el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, la decisió final sobre l'organització la tindrà el concessionari que guanyi el concurs per explotar la xarxa.

La proposta, a més, ressalta el paper de les futures estacions d'intercanvi modal, que seran nus de comunicació amb altres mitjans de transport. Així, s'endevinen cinc parades amb un pes més destacat: Cambrils Nord (terminal, vora la futura estació del corredor mediterrani, on pararien trens regionals i de llarga distància), Vila-seca Estació (vora l'estació, on es bifurcarien la T-1 i la T-2, i s'aturarien regionals i rodalies), Reus Estació (al costat de la del passeig Mata, on arribarien rodalies, regionals i, a llarg termini, potser també el TAV), Estació Central (on arribarien trens de llarga distància i d'alta velocitat) i Imperial Tarraco, on la connectivitat es faria amb els busos, igual que la parada del Mercat del Carrilet connectaria amb l'estació de busos de Reus.

T-1: Cambrils Nord - Imperial Tarraco

Freqüència cada hora

4 expedicions per sentit

Temps

46 minuts

Longitud

23,6 km

Velocitat comercial

29 km/h

Número d'unitats

7

T-2: Cambrils Nord - Reus / S. Família

Freqüència cada hora

4 expedicions per sentit

Temps

40 minuts

Longitud

21,8 km

Velocitat comercial

30 km/h

Número d'unitats

6

T-3: Imp. Tarraco - Reus / S. Família

Freqüència cada hora

6 expedicions per sentit

Temps

32 minuts

Longitud

18,1 km

Velocitat comercial

33 km/h

Número d'unitats

7

T-4: Estació Central - Aeroport

Freqüència cada hora

3 expedicions per sentit

Temps

5 minuts

Longitud

4,1 km

Velocitat comercial

49 km/h

Número d'unitats

1



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SERVEIS

Balaguer instal·la un sistema innovador per detectar fuites d’aigua a la xarxa

BALAGUER

Estabilitzat l’incendi forestal

BATEA
societat

El col·lapse general a Rodalies afecta també al metro de Barcelona

barcelona
Sonia Giménez
PRESIDENTA DE L’OBSERVATORI DE L’AIGUA DE TERRASSA (OAT)

“En la gestió de l’aigua cal valentia i requereix consens”

TERRASSA
INFRAESTRUCTURES

Comença l’obra de l’estació de busos de Lleida que es posarà en marxa el 2026

LLEIDA
Olot

El Cornamusam aposta per la programació de quilòmetre zero

Olot
Educació

L’Ajuntament de Badalona treu els estudis universitaris del Carme per posar-hi oficines

Badalona
OCi

La Fira d’Abril ignora la SGAE i no paga els drets d’autor

barcelona
GIRONA

Volen que l’edifici de la UNED sigui centre de dia i refugi climàtic

girona