Serveis

La Ràpita projecta un carril bici de catorze quilòmetres a tot el nucli urbà

El pressupost és de 889.000 euros i l'Ajuntament ha demanat subvenció a Medi Ambient

La mobilitat urbana és una qüestió que ja fa anys que preocupa l'Ajuntament de la Ràpita, que, com molts altres municipis turístics de la costa de l'Ebre, presenta col·lapses circulatoris sobretot els mesos d'estiu. Anar en bicicleta és una manera sostenible de moure's i el consistori, ara governat pel PSC i ICV, ha decidit fer un altre pas endavant i connectar gairebé totes les seues vies urbanes a través d'un carril bici.

«La idea és que es puga arribar en bicicleta a tot arreu», va assenyalar l'alcalde, Miquel Alonso. Així la proposta de l'Ajuntament comporta adequar com a carril bici uns 14 quilòmetres dins l'entramat de carrers del municipi. D'aquests 5.425 metres, se n'adequarien dins la mateixa calçada urbana mitjançant una senyalització horitzontal; 1.250 metres més s'instal·larien en voreres, allí on són prou amples, i es posaria un paviment específic, a més de senyalitzar-ho adequadament, per diferenciar el carril bici de l'espai de vianants; 2.450 metres més compartirien també la calçada amb els vehicles però es col·locaria una senyalització vertical limitant la velocitat a 30 quilòmetres per hora; finalment hi hauria 4.875 metres més de carril bici en passejos urbans, on compartirien l'espai amb els vianants i s'indicaria amb senyals horitzontals. A més en determinades cruïlles es prioritzarà el carril bici a través de la construcció de passos elevats també de vianants.

La senyalització horitzontal serà de color verd reflector i la vertical d'alumini lacat també de color verd. El projecte també inclou la instal·lació de zones d'aparcament de bicicletes distribuïdes estratègicament per tot el circuit. El pressupost global és de 889.140 euros, dels quals 289.140 s'invertiran enguany i els 600.000 restants, l'any vinent. Segons va explicar l'alcalde, Miquel Alonso, començaran l'actuació per la zona nord, i tindran prioritat els carrers que enllacen la zona escolar i esportiva.

Per dur a terme l'actuació el consistori ha sol·licitat una subvenció al Departament de Medi Ambient i Habitatge i també està pendent de l'aprovació d'una sol·licitud de crèdit al Fons de Modernització d'Infraestructures Turístiques (Fomit).

Pla pilot al Delta

El carril bici projectat a la Ràpita, a més de fomentar una mobilitat sostenible dins el nucli urbà, també permetrà enllaçar amb altres vies especialment dissenyades per anar en bicicleta del territori. Així connectarà directament amb el nou carril bici que es projecta a la carretera del Poblenou del Delta i que enllaçarà amb el ja existent del Trabucador. D'altra banda, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques elabora un pla pilot per potenciar l'ús de la bicicleta al Delta, tal com va avançar El Punt fa unes setmanes. En primer lloc es farà un inventari de tots els camins i vies amb condicions de ser carrils bici o vies pedalables, que inclourà les rutes que hi ha al territori: la via verda (d'Arnes a Tortosa), les del delta de l'Ebre i el sender del GR fins a la desembocadura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.