Infraestructures i serveis

Queixes i desconcert el primer dia de canvis horaris i línies per obres a Rodalies

La falta d’informació dels usuaris provoca indignació

Lamenten que Renfe no informi de les modificacions el mateix dia que entren en vigor les noves freqüències de pas

Primer dia laborable amb canvis a Rodalies per diverses obres que afecten el servei de set línies (R1, R3, R4, R7, R12, RG1 i RT2) i les xarxes socials s’han omplert de queixes i indignació per retards, “trens fantasma” i falta d’informació. Molts usuaris desconeixen la modificació de les freqüències de pas i en anar a l’estació s’han trobat que el tren que agafaven habitualment no existeix. La complicació dels nous horaris per les obres s’ha incrementat pels retards acumulats a la majoria de les línies.

La directora de Rodalies de Catalunya, Mayte Castillo, i el president de Renfe, Isaías Táboas, han assegurat que la jornada s’ha desenvolupat amb normalitat amb algunes incidències puntuals. “El dia d’avui ha estat un dia amb alguna incidència puntual, però ha anat bé, en tot l’inici del servei hi ha hagut una certa normalitat que s’anirà consolidant durant els propers dies, per demà i demà passat esperem que estigui ja consolidat”, ha subratllat Castillo, que ha indicat que les diferents actuacions suposen “un canvi radical de tots els horaris”.

Les protestes, sobretot, s’han produït entre els usuaris de la R4, ja que a l’estació de Martorell els usuaris de la R8 han de fer servei alternatiu per carretera fins a Rubí. Les reaccions dels usuaris, sobretot, s’han donat per la falta d’informació a través de Twitter que era “normal” quan, en realitat, no ho era per l’alteració del servei .

Altres també han lamentat que no s’hagi recordat als usuaris que avui començaven les modificacions horàries per les obres.

També hi ha hagut queixes pels retards (a mig matí les afectacions superaven els 30 minuts) o per estar parats abans d’arribar a Martorell i perquè la supressió d’alguns trens fa que els que passen vegin molt plens .

Però les queixes s’han repetit en usuaris d’altres línies, com els de la R1 , alguns per desconeixement i altres per retards o perquè no ha passat per l’estació.

Els retards també s’han produït a la R3, cosa que també ha provocat moltes queixes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La T-Mobilitat s’estén a les zones 2 i 3 de Ferrocarrils de la Generalitat

barcelona

Olot impulsa accions d’accés al mercat laboral per a col.lectius vulnerables

olot

Cala Bona de Blanes, entre les 20 millors d’arreu d’Europa

blanes

Trànsit defensa ampliar el límit de 100 km/h a més trams de l’AP-7 on hi hagi acumulació d’accidents

barcelona

Aragonès, sobre el MWC: “Ens posiciona com a referent tecnològic global”

barcelona

Les agències de viatges gironines recuperen més del 70% de les reserves del 2019

GIRONA
SOCIETAT

Puigneró: “Barcelona es consolida com a capital mundial del mòbil”

barcelona
SOCIETAT

Colau afirma que la permanència del MWC és fruit d’una relació d’èxit i de la unitat entre administracions

barcelona

Barcelona acollirà el Mobile World Congress fins al 2030

barcelona