Es crea la taula de comerços emblemàtics i singulars de Girona
El grup de treball ha d’identificar-los, integrar-los en una xarxa i decidir accions per promocionar-los i protegir-los
L’Ajuntament de Girona ha creat la Taula de Comerços Emblemàtics i Singulars de la ciutat, que té com a objectiu decidir quins establiments formaran part d’una xarxa de comerços emblemàtics i singulars i quines accions es duran a terme per promocionar-los i protegir-los. La taula es va constituir en una reunió divendres passat i en formen part representants de totes les associacions de comerciants de la ciutat; l’Associació d’Hostaleria; agents culturals; tots els partits polítics; institucions i entitats, com ara la Cambra de Comerç, la Generalitat i l’Aenteg i personal tècnic municipal.
Des del consistori ja s’ha analitzat el cens d’establiments de Girona per fer una primera identificació de quins comerços poden ser considerats singulars –aquells que presenten una rellevància o significació especial, amb una notorietat de producte o servei singular o destacat per la ciutat– o emblemàtics –definits segons l’antiguitat del negoci i on es protegix l’activitat comercial independentment de l’establiment– amb la creació d’unes fitxes de cada establiment perquè la taula elabori un catàleg per cada tipologia de comerç. Prenent com a base al catàleg es crearà una estratègia i un pla d’accions per protegir-los, impulsar-los i donar-los suport.
“Girona és una ciutat comercial i hi ha una part del comerç local que ja forma part del nostre patrimoni no només econòmic, sinó també històric i social”, va destacar ahir l’alcaldessa, que hi va afegir que treballaran “per preservar-ne el passat, garantir-ne el present i potenciar-ne el futur”. Per la seva banda, la regidora de Promoció Econòmica, Glòria Plana, va assenyalar que el comerç, a més de ser una activitat comercial adaptada als nous temps, “també serveix per conservar el caràcter original de les ciutats i en defineix la personalitat i els trets diferencials”.