Educació

Lleuger descens de les puntuacions mitjanes en les proves de 4t d’ESO a català i castellà

Menys del 15% dels alumnes no assoleixen les competències, a excepció de les cientificotecnològiques (16%)

Els resultats de l’avaluació de 4t d’ESO del curs 2019-2020 mostra un lleuger descens de les puntuacions mitjanes en català i castellà però hi ha un “estabilitat” general, segons ha explicat el secretari de Polítiques Educatives, Carles Martínez. Així, la puntuació mitjana és un 74 en català (77,5 l’any passat), 77,9 en castellà (78,6), 74,7 en anglès (74,1), 70,2 en matemàtiques (68,2) i 63,5 en cientificotecnològicad (66,2). Entre el 20 i el 27% dels alumnes se situa en el nivell alt d’assoliment de les competències en totes les matèries avaluades, mentre que menys del 15% no assoleixen la competència. En aquest cas hi ha l’excepció de la branca cientificotecnològica, on un 16% dels alumnes no assoleixen la competència.

En català, gairebé un 13% no assoleix la competència, un 22% té un nivell mitjà-baix, un 43,5% mitjà-alt i un 21,6% alt. En castellà, els percentatges són 11,9%, 20,1% 40,8% i 27,2%, respectivament ; 11,1%, 20,5%, 41,9% i 26,4% en llengua anglesa i 14,7%, 35,2%, 23,2% i 26,9% en matemàtiques. Pel que fa a les competències cientificotecnològiques, el 16,6% té un nivell baix, un 22,9% mitjà-baix, un 40,1% mitjà-alt i un 20,3% alt.

En comparació amb el 2018, hi ha més alumnes amb nivell baix en llengua catalana, castellana i matemàtiques i menys en llengua anglesa.

Martínez ha fet una valoració positiva dels resultats i ha assegurat que les oscil·lacions “són normals” i que cal centrar-se en que les tendències estables.

Els resultats revelen que hi ha diferències en l’assoliment de competències en relació al gènere en alguna matèria, com matemàtiques. En aquest cas, hi ha més noies en el nivell baix, mentre que aquestes diferències no es donen en la resta de matèries.

En aquest sentit, Martínez ha afirmat que el sistema educatiu “no pot admetre diferències tan notables en relació al gènere”.

Les proves de 4t d’ESO van tenir lloc durant el febrer passat, just abans de l’esclat de la pandèmia. En canvi, no es van poder fer les de sisè de primària, previstes per a l’abril. El secretari ha explicat que enguany s’han preparat les dues proves –al febrer i al maig- amb la voluntat de mantenir la màxima normalitat possible.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Núria Escarpanter
Alcaldessa de Llançà (Junts)

“El pacte de govern és sòlid i es basa en la confiança”

Llançà

El Clúster de la Bioenergia de Catalunya celebra la II Nit de la Bioenergia: l’energia més circular i social

Bategen amb Maria Antònia Canals la plaça de davant l’institut Vicens Vives

girona

Tomben la moció per regular el lloguer estacional

BLANES

Camí de Mar, un projecte que enllaça Argeles amb Malgrat, per la costa

girona

La Fira d’Abril de Catalunya amplia l’aforament un 24%

Barcelona

El Mercat del Lleó tindrà més bona climatització abans de l’estiu

girona

El festival Tech&Play obre portes i espera 4.000 visitants

Barcelona
EDUCACIÓ

Mobilització de l’AFA de l’escola Camins a Banyoles

BANYOLES