Educació

El govern espanyol aprova l’avantprojecte de llei de Formació Professional

Celaá destaca que el text estableix un “nou ordenament” de l’FP “molt més flexible”: “Suposa un salt radical”

El govern espanyol ha aprovat l’avantprojecte de llei de Formació Professional (FP). El text estableix que tota l’FP tingui caràcter dual, és a dir, que combini la formació en el centre educatiu amb pràctiques a centres de treball. També fixa un sistema “únic” per acabar amb els dos subsistemes actuals, el laboral per a treballadors i desocupats i el formatiu, de continuació de l’etapa educativa. La llei planteja crear passarel·les entre l’FP i la universitat, crea un registre estatal d’FP que permet acreditar la vida formativa i estableix un nou model de reconeixement i acreditació de competències. Els itineraris s’estructuraran en cinc graus ascendents d’A a E, que van de microformacions específiques (A) a màsters d’especialització (E).

La ministra d’Educació, Isabel Celaá, ha destacat en roda de premsa aquest dimarts després del Consell de Ministres que el “nou ordenament” de l’FP és “molt més flexible” i “suposa un salt radical” en relació amb el model anterior. Segons Celaá, la base del nou model és la “participació, la coresponsabilitat publicoprivada, l’estreta relació dels centres amb empreses i la connexió de l’oferta amb la realitat laboral”.

Celaá ha remarcat que la llei també preveu la “internacionalització” amb la incorporació d’una llengua estrangera en la formació, la possibilitat d’obtenir titulació vàlida a diversos països o de fer estades a centres de treball d’altres països. Sobre la nova estructuració, la ministra ha assegurat que permet “dissenyar” a cada persona “el seu propi itinerari”.

El nivell D correspon al que es coneix com a grau mitjà i superior. L’E és l’especialització després d’aquests graus. Celaá ha dit que aquesta nova estructura “facilita l’accés a un ventall de formacions” perquè inclou microformacions (nivell A), que poden ser cursos de només 30 hores. La ministra també ha explicat que l’acreditació de formacions es farà amb un “servei permanent, estructural i obert” i que es crearà un nou cos de professors especialistes en sectors singulars.

Celaá ha dit que la llei pretén superar “problemes estructurals” del sistema. La ministra ha dit que són el “desequilibri entre formació i necessitats del mercat laboral”, la “baixa acreditació de competències professionals” de la població activa, “l’escàs temps que s’atribueix a la formació de treballadors” i la “baixa taxa de matriculació d’alumnes en FP”.

La portaveu del govern espanyol, María Jesús Montero, ha afirmat que aquesta és “una de les lleis més importants de la legislatura”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’oposició força un ple per tractar les suposades irregularitats d’un regidor

lloret de mar

Portbou suspèn el pagament de factures a Endesa després d’un tall elèctric al municipi

PORTBOU

Segellen l’acord per als nous accessos al Campus de Salut

girona
Medi ambient

La Paeria apostarà per aplicar la ZBE en un 10% del sòl urbà residencial en una fase inicial

Lleida
educació

El personal d’atenció educativa fa vaga per demanar la reclassificació professional

barcelona

Es comença el tractament contra els mosquits a 3.000 embornals

figueres

La Diputació destinarà 10 milions als consells comarcals fins el 2027

BARCELONA
societat

La URV estudia amb les colles com adaptar les diades castelleres al canvi climàtic

Tarragona

Mataró repensa el projecte ReNatura amb les aportacions dels veïns

mataró