Infraestructures i serveis

Demanen la retirada de la licitació del projecte de les variants de les Preses i Olot

Salvem les Valls no descarta impugnar-la perquè no consideren correcte que ho hagin fet sense disposar encara de l’avaluació d’impacte ambiental

La plataforma Salvem les Valls obre la porta a presentar un recurs contenciós administratiu contra la licitació de la redacció del projecte constructiu de les variants de les Preses i Olot (C-37, eix Vic-Olot), feta la setmana passada per la Generalitat sense disposar encara de l’avaluació d’impacte ambiental corresponent. L’associació considera que això podria incomplir la llei, de la mateixa manera que també podria ser il·legal el fet que en la licitació s’assenyalen una sèrie de canvis prou significatius respecte a l’estudi informatiu, com ara la reducció de l’amplada del tram de la variant d’Olot de dos a un carril per sentit, decidit pel govern. Sigui o no legal, Salvem les Valls considera “que no és ètic per a una societat que pretén implementar una governança democràtica i participativa saltar-se l’avaluació d’impacte ambiental”.

Les dues variants juntes fan 12 quilòmetres i comprenen els termes de la Vall d’en Bas i Olot, entre la rotonda del polígon de la Serra i l’enllaç de l’A-26, a l’altura de la carretera de la Canya. Segons s’indica en la licitació, la redacció del projecte disposa d’un pressupost de 2,6 milions d’euros i haurà d’estar redactat l’abril de l’any que ve.

“Guanyar temps”

En les previsions del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, figura que els redactors del projecte incorporin l’avaluació de l’impacte ambiental sobre la marxa. És un fórmula que permetrà guanyar temps, va indicar la setmana passada l’alcalde l’Olot, Pep Berga.

LA FRASE

És una falta de respecte als processos participatius i democràtics i un greu error
Salvem les Valls

LA DATA

04.2023
És el mes
en què el projecte constructiu de les variants hauria d’estar enllestit.

En defensa de sòls agrícoles de gran qualitat

Salvem les Valls s’ha mostrat sempre en contra que una nova carretera travessi la Vall d’en Bas (la variant de les Preses). “No es poden planificar carreteres en un parc natural [de la zona volcànica de la Garrotxa] i en sòls agrícoles considerats prime farm land sense abans haver implementat un pla de mobilitat sostenible amb una reducció significativa de cotxes i camions”, i sense haver redactat el pla territorial agrari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ADMINISTRACIONS

L’Estat bloqueja el conveni i no ha transferit els diners per a la mobilitat del Maresme, segons Territori

EL MASNOU
SOCIETAT

La zona ampliada de Water World, Tornado Land, a punt per a la temporada

lloret de mar
GIRONA

Desenes de famílies enganyades en un viatge a Eurodisney París

GIRONA

Inditex es planteja tancar dues de les quatre botigues que té a Figueres

figueres
medi ambient

Un decret intenta fer més àgil el control de la sobrepoblació de conills, senglars o cabirols

Tàrrega
Infraestructures

Els veïns de Joan Miró exigeixen als partits un compromís per preservar el parc

Barcelona
medi ambient

Tarragona proposa una trentena d’activitats per conscienciar sobre el canvi climàtic

TARRAGONA

L'Ajuntament denuncia l'ocupació per fer-hi un casal de joves del magatzem dels Castellers

SANT CUGAT DEL VALLÈS
GIRONA

Tempesta i calamarsa a la Selva, el Gironès i el Baix Empordà

GIRONA