Societat

Tapagots contra la submissió química

Les discoteques volen evitar que es drogui els clients mentre beuen

‘Ask for Angela’ vetlla contra l’assetjament

Les discoteques i bars musicals volen que els seus locals siguin segurs. Hi ha un protocol contra les agressions sexuals i ara, a iniciativa de l’Associació Internacional d’Oci Nocturn, s’està promocionant els tapagots contra la submissió química. Què és el tapagots contra la submissió química? És una protecció que es posa al got, que queda tapat, amb un únic forat per passar-hi una canya per beure i que evita que algun delinqüent hi pugui posar alguna substància química per anul·lar la voluntat de qui beu mentre està despistat.

La campanya del tapagots no està dirigida només a noies, que sí que són la majoria de víctimes dels abusos comesos amb aquesta tècnica, víctimes en la majoria de casos d’abusos sexuals; és per a tothom, també per als nois. Per tant, qui ho vulgui amb la copa pot demanar el tapagots protector, una manera senzilla però eficaç de protegir-se. Es dona el cas, expliquen des de la Fecasarm –una de les patronals de l’oci nocturn que impulsa la iniciativa del tapagots–, que alguns nois també han estat víctimes de la submissió química. En alguns casos de què la patronal ha tingut notícia, els joves drogats haurien estat, posteriorment, portats a un caixer automàtic i se’ls hauria fet treure diners, o en alguna altra ocasió se’ls ha robat el que duien a sobre, diners o el mòbil. Segons els Mossos d’Esquadra, durant el 2021 i fins al 12 de juny del 2022 s’han registrat 288 casos de persones que han estat víctimes de la submissió química.

Tot i que la majoria d’agressions d’aquest tipus passen en botellots i festes il·legals, els locals legals no volen perdre l’oportunitat de fer “el que faci falta”. Per això els treballadors dels locals que s’adhereixin a aquesta iniciativa –de moment ja s’hi han adherit una vintena d’establiments a Barcelona– rebran formació. També tindran formació en la campanya Ask for Angela, (“Pregunta per l’Àngela”), una campanya que va néixer ja fa anys al Regne Unit i que pretén ajudar les persones, sobretot les dones, que estan en llocs públics en una situació de vulnerabilitat. El funcionament de la campanya és senzill: els bars i discoteques adherits al programa pengen als lavabos un cartell que diu: “Hola, soc l’Àngela. Has quedat amb algú i no va bé? Sents que no estàs en una relació segura? La persona que has conegut per Tinder no és qui deia en el seu perfil? Et sembla tot una mica estrany? Doncs si vas a la barra i preguntes per l’Àngela el personal sabrà que necessites ajuda i t’ajudarà.”

Les agressions sexuals que hi ha hagut al voltant de discoteques o zones d’oci són una font de preocupació per als establiments, que estan fent tot el possible per posar seguretat per evitar-ho.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MEDI AMBIENT

16,8 milions per al ressegellat de l’abocador de Can Planas de Cerdanyola

cerdanyola

Troben un duc electrocutat en una línia elèctrica entre Palamós i Calonge

palamós / calonge

Estudiants d’FP ideen la campanya publicitària de les festes dels barris

L'Hospitalet de Llobregat
Societat

La seu definitiva de la Barnahus de l’Alt Pirineu i Aran es farà a la Seu d’Urgell

Seu d’Urgell
Medi Ambient

Prova pilot al Port Olímpic per fomentar la biodiversitat del fons marí

Barcelona
societat

El govern atorga 650.000 euros a La Bressola per promoure el català a la Catalunya del Nord

barcelona
laboral

Denuncien Llansà SA a Inspecció de Treball per vulnerar el dret a la vaga

llançà
URBANISME

Adif comença les obres del pas sota la via del tren a Santa Susanna que també beneficiarà Pineda

SANTA SUSANNA

Cafès Cornellà i Zoetis guanyen els IV premis Josep Pallach

palafrugell