Educació

Educació

Una àgora per a docents

compartir

Un centenar de professors d’infantil i primària intercanvien en el marc de les jornades ComparTeam experiències entre ells per conèixer i ampliar els recursos que fan servir

Més d’un centenar de docents d’educació infantil i primària, amb ganes de divulgar i conèixer pràctiques i metodologies utilitzades per altres companys, es van reunir ahir a la casa de colònies Can Caballè d’Estanyol, amb motiu de la II Jornada ComparTeam. Can Caballé es va convertir, doncs, en una gran escola, a manera d’àgora per a docents; un espai on es van reunir mestres que volien aprendre els uns dels altres i enriquir-se mútuament en la tasca docent, les eines que despleguen i els recursos que fan servir. La jornada va estar organitzada per Maria Badet, Iolanda Moya, Lídia Martínez i Joan Parés, docents i membres de l’equip de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) ComparTeam, amb l’ajuda de l’Albert Perafita i el suport de l’Anna Sarrà, cap de la unitat d’infantil i primària de l’ICE de la (UdG). La jornada també va tenir la col·laboració d’entitats com ara Hiper Escola, Servei Estació, Oxford i Milan i les plataformes SomDocents, Doqua i Smile and Learn.

ComparTeam, enmig d’un paratge natural de gran bellesa, va ser un gran punt de trobada, a manera de far, per intercanviar idees més enllà dels murs dels respectius centres educatius. Iolanda Moya, una de les organitzadores, explicava que es van preparar 24 tallers: “En diem píndoles informatives o ComparTasts”, destacava, afegint-hi que els tallers es van dividir en sis blocs de quatre de simultanis d’una durada de 40 minuts cadascun i amb un aforament d’entre vint i trenta assistents. La temàtica d’aquests ComparTasts, en què uns docents explicaven a altres professionals les seves experiències, era molt diversa: caixes d’aprenentatge, presentació d’aplicacions educatives, metodologies manipulatives o eines de gestió, entre moltes altres propostes. “Els mateixos formadors són els talleristes –detallava Moya– que compartiran amb els companys experiències i mètodes que els són útils des d’un punt de vista pedagògic i didàctic i que els volen generosament donar a conèixer”. I, a manera de cercle virtuós, els talleristes es convertiran a la vegada en els assistents a altres tallers. Anna Sarrà, cap de la unitat d’infantil i primària de l’ICE de la (UdG), destacava que el més important d’aquesta experiència és que, “a diferència d’altres formacions, són els mateixos mestres els que exposen als seus companys de professió aquella metodologia, projecte, recurs, activitat o idea que els ha funcionat”.

A part dels tallers, a la jornada es va fer també un break a mig matí, una pausa per al dinar i una taula rodona final on tothom va poder expressar les seves sensacions sobre la jornada. Tot això, en un ambient distès, però alhora professional, ja que l’assistència a la jornada i la preparació dels tallers han estat reconegudes al professorat com a activitats de formació permanent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

GIRONA

Més de 700 multes per dificultar l’accés a la via pública en menys de 15 dies

GIRONA
Educació

Famílies de Barcelona reclamen modificar els criteris de preinscripció a I3

Barcelona
administració

Neix una entitat per difondre la història i la cultura de Roses

roses
Raúl Montilla
Periodista i escriptor

“Emigrar és molt dur, és un joc d’identitat molt bèstia”

Cornellà de Llobregat
SOCIETAT

ADF, 15 entitats i un restaurant a Els Bellots

TERRASSA
educació

Malestar perquè es tanca una línia d’I3 a Rocafonda de Mataró

Mataró
salut

Acord en defensa de l’antic hospital de Mataró

mataró
medi ambient

Badalona analitza la salut de 216 palmeres i 10 estan molt greus

Badalona
Sant Feliu de Pallerols

Sèlvans assaja un nou model d’economia rural a través de la gestió forestal

Sant Feliu de Pallerols