Educació

Els IES de Salt obtenen notes per sobre de la mitjana catalana

El 97% dels alumnes del Salvador Espriu i el 100% dels del Vallvera han aprovat les proves d'accés a la universitat els darrers anys

Els docents consideren que l'alta mobilitat dels grups és el principal problema

La innovació en els mètodes és més gran que en altres llocs

Els alumnes de batxillerat dels instituts de Salt han obtingut els darrers anys en els exàmens de selectivitat notes per damunt de la mitjana catalana. En concret, a l'institut Vallvera, des del 2006 (excepte el 2007, en què la nota mitja va ser una centèsima inferior a la mitjana de Catalunya) les notes han oscil·lat entre el quart de punt i el mig punt per sobre de la dels altres estudiants catalans. A més, el 100% dels alumnes que s'han presentat a la selectivitat han aprovat. Aquesta dada ha permès que el 82% dels alumnes puguin cursar la carrera universitària que va triar com a primera opció. A l'IES Salvador Espriu fa vuit anys que els resultats de la selectivitat estan per damunt de la resta d'estudiants catalans i el percentatge d'aprovats supera el 97%.

Aquestes són algunes de les dades que aporten els directors dels centres per demostrar la qualitat de l'educació a Salt. “S'han dit coses que no són certes i que estigmatitzen injustament els centres de Salt”, diu el director de l'IES Vallvera, Josep Maria Rodríguez. Per la seva banda, les escoles comparteixen aquesta visió i ressalten alguns dels actius de l'educació a Salt, així com algunes de les mancances. Pel que fa a les principals problemàtiques que afecten la seva labor docent, desmenteixen que els alts índexs d'alumnes de famílies d'origen immigrat en sigui un. Afirmen, a més, que en si mateix no és un problema. “El problema principal és la falta d'estabilitat”, asseguren. És a dir, alumnes que comencen a anar a classe a mig curs, d'altres que s'absenten durant setmanes, mesos o fins i tot anys, nouvinguts... Afegeixen que aquest fet suposa que aquests nens no progressin al ritme que els pertoca, però desmenteixen que afecti els alumnes que segueixen les classes íntegrament. La raó, segons afirmen, és la metodologia que les circumstàncies els han portat a desenvolupar. En general, treballen en grups reduïts, separant els alumnes segons el seu nivell, de manera que els docents pugin prestar atenció específica als que van més endarrerits i, alhora, que els més avançats continuïn la seva formació, també amb un control més individualitzat, segons les seves necessitats. Diuen, però, que per optimitzar aquest sistema el Departament ha de tenir en compte les particularitats dels centres educatius de Salt, i dotar-los de prou personal. Pel que fa als actius destaquen sobretot l'alt grau de coordinació de les escoles de Salt i el treball en xarxa que fan per compartir mètodes, inquietuds i solucions. També la capacitat d'innovació en les metodologies, molt superior a la d'escoles d'altres poblacions, segons la seva experiència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Urbanisme

Barcelona inicia el procés per fer definitiu l’urbanisme tàctic de Sant Antoni

Barcelona

Les persones que treballen necessiten cada cop més l’ajuda de Càritas

girona
Urbanisme

Un circuit verd connectarà totes les muralles i fortificacions de Tortosa

Tortosa

El Museu d’Història estrena itinerari basat en els escrits de Josep Turon

girona

Reclamen que no treguin el barracó de l’escola perquè és l’únic refugi climàtic

CORNELLÀ DE TERRI

El Bisbat d’Urgell denuncia la suplantació del bisbe Joan-Enric Vives a un vídeo difós a les xarxes

La Seu d’Urgell

Investiguen una empresa nàutica per acumular residus de forma irregular

roses
societat

Impulsen un projecte per reforçar l’atenció a salut mental a zones rurals del Senegal

Barcelona
gastronomia

El ‘hat trick’ d’Albert Adrià

Barcelona