Arriba el bon temps, tornen les cues

El cinturó de ronda de Figueres i el tram de Palamós a Castell d'Aro són els punts de la xarxa viària amb més congestió de vehicles a l'estiu

Amb l'arribada del bon temps i l'estiu tornen a aparèixer les cues de vehicles a les carreteres d'accés a la Costa Brava. Unes congestions –segons Trànsit, n'hi ha quan es produeixen 3 quilòmetres de cotxes aturats durant més d'una hora– que els darrers anys s'han anat reduint de manera considerable amb les autovies i variants. Segons Trànsit, els dos punts negres de la xarxa viària gironina durant l'estiu són l'accés a la Costa Brava centre i el cinturó de ronda de la ciutat de Figueres.

A la Costa Brava centre, el principal problema es troba ara en el tram de la carretera C-31 entre Castell-Platja d'Aro i Palamós, que és el darrer tram que falta per desdoblar des de l'autopista AP-7 a Palafrugell. Des de primers d'any, però, ja s'ha començat a executar. Abans, però, de les millores viàries en aquest tram s'han acabat els importants punts negres que havien representant Santa Cristina d'Aro, Mont-ras o la sortida i entrada de l'autopista. Tot i això, es manté un punt negre a la pujada de l'Alou entre els gironins que volen anar a la costa i els vehicles que vénen de Barcelona

A Figueres, la conversió de la carretera C-260 de Roses en 4 carrils ha acabat amb la interminable cua per la banda de la Costa Brava nord. Tot i això, encara es produeixen congestions de vehicles especialment en l'enllaç de la C-260 amb el cinturó de ronda de Figueres, ja que passen de 4 a 2 carrils. I, paral·lelament, també l'enllaç del cinturó amb la carretera N-260 de Llançà.

I no es poden oblidar altres problemes viaris a la part central de l'Empordà. especialment en el tram de Girona a la costa al pas per la Bisbal d'Empordà o Parlavà, i als nuclis de Celrà i Bordils. A més del problema de creuar el nucli de Torroella de Montgrí. En aquests municipis, a banda de Parlavà –on es farà un giratori–, la Generalitat preveu fer-hi variants, si bé no es pot oblidar que el cas de la Bisbal ja fa més de 20 anys que dura.

44
km d'autovia.
El gran canvi pel que fa a l'accés a la Costa Brava s'ha produït amb la construcció de 44 quilòmetres d'autovia, cosa que ha representat una inversió total de prop de 140 milions d'euros. A la Costa Brava centre, el desdoblament va de la sortida de l'autopista AP-7, a Maçanet, fins a Platja d'Aro, i de Palamós a Palafrugell. A la Costa Brava nord, hi ha els 4 carrils de la C-260 de Figueres a Roses.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
POLICIAL

Interior tria el comissari en cap, Eduard Sallent, com a major dels Mossos

barcelona
judicial

Arxivada la causa contra els mossos per la pèrdua d’un ull per projectil durant les protestes per Hasél

barcelona
educació

L’escola La Farga, l’Associació Educativa Vall del Terri, Anna Juàrez i Josep Callís reben els Premis Mestres 68

girona
SOCIETAT

Un nen discapacitat espera des del setembre transport sanitari per anar a escola

BARCELONA
església

L’arquebisbat augmenta la pressió pel desallotjament de l’Esperit Sant

barcelona
medi ambient

L’alcaldessa de Gisclareny, nova directora del Parc Natural del Cadí-Moixeró

GISCLARENY
EDUCACIÓ

Malgrat insisteix a ubicar la segona llar d’infants municipal a l’escola Marià Cubí

MALGRAT DE MAR
urbanisme

Els veïns de la Sagrada Família fan reobrir el debat urbanístic

Barcelona
SERVEIS

Dilluns comencen les obres de la nova estació d’autobusos de Lleida

LLEIDa