Societat

Economia solidària amb rendibilitat

El repte, conciliar els valors de l'economia solidària, la qualitat dels serveis i la rendibilitat econòmica

Els consumidors tenim poder de transformació

Càritas fa un esforç per man­te­nir la sen­si­bi­lit­zació de manera paral·lela a l'acció social dels pro­gra­mes que desen­vo­lupa dia rere dia amb el con­ven­ci­ment que el relat i els valors són la clau per acon­se­guir trans­for­mar la soci­e­tat. La cam­pa­nya Cri­dats a ser comu­ni­tat és un exem­ple d'aquesta aposta per la sen­si­bi­lit­zació.

Un dels eixos de la cam­pa­nya és el foment de l'eco­no­mia solidària. Con­si­de­rem que cal com­par­tir, con­su­mir amb res­pon­sa­bi­li­tat i viure de manera sen­zi­lla i amb valors. L'eco­no­mia solidària és aque­lla que situa les per­so­nes al cen­tre, que crea opor­tu­ni­tats labo­rals per a tot­hom i que cuida el medi ambi­ent. Per afa­vo­rir-ho, com a con­su­mi­dors, el nos­tre paper és clau: les nos­tres deci­si­ons de com­pra i d'inversió són les que la fan pos­si­ble. Càritas pro­mou el con­sum res­pon­sa­ble, el coo­pe­ra­ti­visme, les inver­si­ons ètiques i el comerç just i de pro­xi­mi­tat. D'altra banda, fomenta l'eco­no­mia solidària acti­va­ment amb acci­ons con­cre­tes com ara les acti­vi­tats d'Eco­sol Empresa d'Inserció, el Ser­vei d'Inter­me­di­ació Labo­ral o la Coo­pe­ra­tiva de Ser­veis Santa Clara. El ser­vei de mis­sat­ge­ria sos­te­ni­ble d'Eco­sol és una ini­ci­a­tiva basada en l'eco­no­mia solidària que té per objec­tiu la inserció labo­ral de per­so­nes en risc d'exclusió, però no a qual­se­vol preu, sinó a través d'un pro­jecte sos­te­ni­ble, res­pectuós amb el medi ambi­ent i que solu­ci­ona de manera efi­ci­ent una neces­si­tat: la dis­tri­bució de paque­te­ria al cen­tre de les ciu­tats. Eco­sol també par­ti­cipa en el pro­jecte Bol­sos con Alma, que crea bos­ses de mà i acces­so­ris reci­clant sacs de cafè, i que dis­posa de per­so­nal que ha pogut sor­tir del cer­cle de l'exclusió social gràcies als iti­ne­ra­ris inte­grals d'inserció. Però hi ha molts més exem­ples. Tro­bar l'equi­li­bri entre els valors de l'eco­no­mia solidària, la qua­li­tat pro­fes­si­o­nal en la pres­tació de ser­veis i la ren­di­bi­li­tat econòmica, és tot un repte per a l'enti­tat, però cam­pa­nyes com Cri­dats a ser comu­ni­tat ens recor­den que no només és pos­si­ble, sinó també neces­sari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.