Societat

La proliferació de taxistes pirata als municipis turístics del Maresme i la Selva fa alçar en armes el sector

Exigeixen que policia i Mossos intensifiquin els controls de cotxes sospitosos

Acostumen a ser vehicles tipus furgoneta, amb capacitat de sis a nou persones, sense distintius o amb logos vistosos que indiquen que es dediquen al transport de passatgers i són conduïts per persones, bona part d'elles, estrangeres, que no tenen el carnet apropiat i molt menys l'assegurança apropiada per respondre en cas d'accidents. És el retrat robot d'un nou sistema d'estafa que ha anat creixent en els darrers temps a les poblacions turístiques de l'Alt Maresme i la Selva marítima. Se'ls ha batejat com a taxistes pirata i la seva presència a encès un sector que assegura que també passa per una època difícil. Ahir al matí, una trentena de taxistes oficials de diversos municipis de la zona es van reunir a Malgrat per protestar contra aquesta pràctica que també s'ha estès a diferents llocs de Catalunya.

Indefensió

Carlos Jiménez, taxista de Calella, considera que ell i els seus companys estan «del tot indefensos» i reclama una major implicació tant de les policies locals com dels Mossos d'Esquadra. «És tan simple com que aturin aquells vehicles que estan carregant passatgers i no estan identificats com a taxis. Són fàcils de veure, perquè ronden pels llocs on poden obtenir clients», apunta.

Jiménez assenyala que la situació es multiplica gràcies a la col·laboració dels mateixos recepcionistes i altre personal d'hotels i establiments de restauració. «Tenen coneguts o amics a qui truquen quan algun client vol desplaçar-se i a canvi obtenen comissions», precisa Joan Terradas de Lloret de Mar que afegeix que fins i tot hi ha establiments que ja disposen de tarifes pròpies per a determinats recorreguts, com Barcelona o els aeroports del Prat o Girona.

«Els venen la pel·lícula que el viatge els resultarà més barat, però el truc està en cobrar per passatger, i no pas per desplaçament com fem nosaltres», precisa Francisco Martínez, taxista de Calella. En aquest sentit, si el viatge a l'aeroport de Girona pot costar segons la tarifa oficial al voltant de 100 euros, els taxistes pirata en cobren 45 per client «i passen un tant a qui els ha facilitat el negoci».

Els taxistes d'ahir es lamentaven que han de pagar impostos, llicències i passar revisions periòdiques als taxis «i els il·legals no han de fer res d'això i treuen els beneficis nets». Carlos Jiménez explica que la situació no es resoldrà «fins que no hi hagi un accident greu i els pobres clients en paguin les conseqüències». Joan Terradas afegeix com a possible solució que els taxis oficials incloguin un adhesiu identificador «perquè els usuaris tinguin constància que poden confiar del tot en el servei que agafen».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Mor una dona de 80 anys atropellada al passeig de Fabra i Puig

BARCELONA
societat

El Cercle Empresarial recull 10.000 euros per al Banc dels Aliments

girona
societat

L’Ajuntament tanca la carpeta del projecte fallit del ‘Bloom’

girona

Cent anys del santuari de Lourdes d’Arenys de Munt

Arenys de Munt
BARCELONA

Una aurora boreal es deixa veure al cel de Catalunya

POLICIAL

Interior tria el comissari en cap, Eduard Sallent, com a major dels Mossos

barcelona
judicial

Arxivada la causa contra els mossos per la pèrdua d’un ull per projectil durant les protestes per Hasél

barcelona
educació

L’escola La Farga, l’Associació Educativa Vall del Terri, Anna Juàrez i Josep Callís reben els Premis Mestres 68

girona
SOCIETAT

Un nen discapacitat espera des del setembre transport sanitari per anar a escola

BARCELONA