Societat

Amnistia Internacional, s’indigna pel cas Hasél

L’entitat inicia una campanya per canviar el Codi Penal

AI creu que els caps d’estat han de poder ser criticats

Amnis­tia Inter­na­ci­o­nal (AI) con­si­dera injust i des­pro­por­ci­o­nat l’empre­so­na­ment del raper Pablo Hasél (con­dem­nat a nou mesos de presó, sis anys d’inha­bi­li­tació i a gai­rebé 30.000 euros de multa per delic­tes d’enal­ti­ment del ter­ro­risme i injúries con­tra la corona), i ha ini­ciat una cam­pa­nya i una reco­llida de fir­mes per exi­gir una reforma del Codi Penal. AI aposta perquè els caps d’estat, pel fet de ser figu­res públi­ques, han de tole­rar més crítiques de la ciu­ta­da­nia, i denun­cia que la llei actual no pot usar-se per evi­tar que rebin crítiques legítimes, ja que ho veuen com una vio­lació del dret a la lli­ber­tat d’expressió. El direc­tor d’Amnis­tia Inter­na­ci­o­nal Espa­nya, Este­ban Beltrán, va asse­gu­rar ahir que si no es modi­fica el Codi Penal es con­ti­nuarà silen­ci­ant la lli­ber­tat d’expressió i coar­tant les mani­fes­ta­ci­ons artísti­ques. “No es poden pena­lit­zar expres­si­ons que no inci­tin de manera clara i directa a la violència”, esmenta, a més, Beltrán.

AI va recor­dar també els usu­a­ris de xar­xes soci­als, peri­o­dis­tes, pro­fes­si­o­nals del dret i altres artis­tes que també han estat pro­ces­sats pels matei­xos delic­tes.

El raper va fer ahir a Lleida una de les dar­re­res inter­ven­ci­ons en públic abans del seu pos­si­ble empre­so­na­ment. En una jor­nada anti­re­pres­siva que es va cele­brar a la Uni­ver­si­tat de Lleida, Hasél va dir que con­si­dera que el govern espa­nyol està “nerviós”, i que per això aquesta set­mana ha dema­nat des­pe­na­lit­zar casos com el seu. Segons Hasél, aquesta és una forma “opor­tu­nista” de des­mo­bi­lit­zar la soli­da­ri­tat.

Per cert, que l’acte con­vo­cat per avui a la tarda per l’Acadèmia Cata­lana de la Música en suport a Pablo Hasél i en defensa de la lli­ber­tat d’expressió s’haurà de fer via Zoom, i no pre­sen­cial, per decisió de la Junta Elec­to­ral.

LA FRASE

El govern espanyol està nerviós, per això ara demana despenalitzar casos com el meu
Pablo Hasél
raper condemnat a presó per injúries a la corona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia