Societat

Lucena: “Catalunya està en un risc alt de decadència econòmica i l’ampliació de l’aeroport ajudaria a mitigar-lo”

El president d’Aena veu “determinant” el pronunciament que en faci Aragonès perquè el projecte prosperi o no

El president d’Aena, Maurici Lucena, ha assegurat que li sembla “evident que Catalunya està en un alt risc de decadència econòmica” i ha avisat que una ampliació de l’aeroport del Prat seria “un dels pocs elements que ajudaria a mitigar-lo”.

En una entrevista a Ràdio 4 i La 2, ha assenyalat que una ampliació de l’aeroport vindria acompanyada de “prosperitat, ocupació i inversions” i ha recordat que la contribució al PIB pujaria 2,1 punts, fins al 8,9% del PIB.

A més, ha augurat que si l’aeroport no s’amplia i arriba al seu límit, els preus dels bitllets d’avió pujaran, com ha succeït a Heathrow. Lucena ha comentat que el pronunciament del president de la Generalitat, Pere Aragonès, sobre el projecte serà “determinant” perquè prosperi o no.

El president d’Aena ha insistit que l’ampliació suposaria una inversió de 1.700 milions d’euros i 20.000 llocs de treball només en la construcció i comptant els efectes directes i indirectes de l’activitat aeroportuària s’arribaria fins als 365.000.

“Oposar-se a això és oposar-se a llocs de treball en un moment on Catalunya i Espanya no estan per massa bromes”, ha continuat.

Amb tot i després de més d’un any i mig de reunions amb institucions i agents econòmics, el president d’Aena ha explicat que el pronunciament “en un sentit o en contrari” que faci el nou president de la Generalitat, Pere Aragonès, sobre l’ampliació serà “determinant” per al futur del projecte.

El president d’Aena es va reunir fa setmanes amb Aragonès, que li va demanar temps per estudiar la proposta.

Lucena, que ha comparat de nou la transcendència de l’ampliació amb la de l’Expo 1929 o els Jocs Olímpics, ha remarcat que tenir la Generalitat a favor és imprescindible perquè és qui ha d’iniciar les tramitacions els permisos mediambientals, ja que el perllongament de la tercera pista implica envair una zona protegida que Aena s’ha compromès a compensar en una proporció d’1 a 10.

D’altra banda, Lucena ha celebrat el manifest que les entitats econòmiques i socials llegiran en l’acte de demà passat a Esade perquè es posa l’ampliació al centre del debat públic i se n’analitzen els pros i contres.

Pel que fa a les previsions d’aquest estiu, Lucena ha pronosticat que hi haurà “molt més tràfic aeri que ens els darrers mesos” tot i que ha evitat concretar-ho en xifres davant una situació de davallada que “no té precedents històrics”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Una síndrome hereditària originària de la Garrotxa

Banyoles
Pere Costa i Vilanova
Mestre i pedagog

“Formar mestres entre gent de l’ofici és una necessitat”

Girona

Fires al sac!

Vilafranca del Penedès
Medi ambient

Collserola i pagesia s’alien per fer respectar camps i ramats

Barcelona
Ripoll

Es reviu la tradició del Casament a Pagès i de la Festa de la Llana

Ripoll
Girona

Els Bombers fan 4.416 actuacions a la regió de Girona de gener a abril

Girona
SALUT

Bellvitge facilita atenció psicològica als pacients en risc de mort sobtada

L’hospitalet de Llobregat
SALUT

El model de suport a la salut mental dels joves de la Segarra s’estendrà a tot el país

Cervera
URBANISME

Malgrat estrena les escales per accedir a la Verneda i el Castell

Malgrat de Mar