Societat

La neu enfarina alguns punts de Barcelona, Vallès i Baix Llobregat

Les nevades arriben de matinada a cotes baixes, en espais poc habituals del litoral i prelitoral

S’esperen precipitacions febles al litoral nord fins a mitja tarda

Les previsions meteorològiques s’han complert i la neu ha arribat durant la nit i de matinada a alguns punts poc habituals del litoral i el prelitoral com ara Barcelona –ha enfarinat el Tibidabo i Collserola–, el Vallès i el Baix Llobregat. En alguns punts com Begues o l’Observatori Fabra a Barcelona, com apunta Protecció Civil, s’han acumulat entre 3 i 5 centímetres de neu.

Ciutats del Vallès Occidental com Terrassa i SAbadell, i del Baix Llobregat com Castelldefels i Gavà han començat el dia amb els carrers enfarinats. Alguns flocs de neu també han caigut al parc de la Serralada de la Marina, ha enfarinat diversos punts del Baix Penedès com Albinyana i a l’Anoia, La Llacuna o Santa Margarida de Montbui. Fins i tot, les precipitacions febles en forma de neu han arribat a la ciutat de Tarragona, tot i que en aquest darrer punt no ha acabat d’agafar. Protecció Civil manté en alerta el Pla Neucat.

Les temperatures han baixat i l’ambient es mantindrà fred. Segons el Servei Meteorològic de Catalunya, la matinada d’aquest dilluns ha estat la més freda de l’hivern a àrees de muntanya i a alguns sectors del litoral i prelitoral .

Les mateixes fonts apunten que fins a mitja tarda s’espera precipitació feble a diferents punts del litoral nord. La cota de neu se situarà entre els 200 i 400 metres, tot i que a l’Alt Empordà pot baixar fins a nivell del mar.

El telèfon d’emergències 112 ha rebut una quarantena de trucades per la neu, sobretot al Barcelonès, Osona, Pallars Sobirà i Vallès Occidental .

Fort onatge

Protecció Civil manté en alerta el pla Procicat per fort onatge perquè es preveuen onades de més de 2,5 metres a la Costa Central i la Costa Brava .



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Fira de la Gamba de Palamós ven més de 20.000 tiquets

palamós

Els rectors, en contra de l’Estatut del Becari perquè “disminuirà l’oferta de pràctiques”

bARCELONA
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ruixats a l’interior

Barcelona

Tres detinguts en una operació antidroga a Barcelona

barcelona

Un jove apunyalat i tres detinguts en un baralla a l’estació de Sabadell Sud

SABADELL

Activada l’alerta Inuncat per pluja intensa aquesta tarda

barcelona

Deu entitats reclamen mesures contra el canvi climàtic “basades en la ciència”

barcelona

L’Escala avala la gestió a la platja del Rec del Molí

l’escala

Reclamen connectar Girona, la Costa Brava, Banyoles i Olot amb tren-tram

girona