Societat

Almenys 82 nenes enverinades en escoles de l’Afganistan

Les menors han estat hospitalitzades però es troben bé, segons ha indicat el director d’informació provincial

Almenys 82 nenes han estat hospitalitzades després d’haver estat enverinades el cap de setmana passat en dos atacs separats a escoles primàries del nord de l’Afganistan. Així ho ha denunciat Mohammad Rahmani, director del departament d’educació provincial i ho ha recollit The Associated Press. Fins a 56 alumnes de primària van ser enverinades dissabte passat, a més de quatre mestres, dos conserges i un pare en una escola de la província del nord de Sar-e-Pul i, l’endemà, 26 estudiants i quatre mestres més van ser enverinades en aquesta regió, segons ha afirmat el director d’informació provincial, Mufti Ameer, a Efe.

“Totes les estudiants que van ser traslladades a l’hospital tenien nàusees i problemes respiratoris pel fet que persones desconegudes van ruixar verí a les aules”, ha dit, i ha afirmat que, tot i així, el seu estat de salut “és bo”, mentre que les autoritats han informat que ja han iniciat les investigacions per arrestar els responsables. Segons ha indicat un funcionari, els resultats preliminars indiquen que el motiu de l’atac és “el rancor personal” d’algú que va pagar una altra persona fer-ho. Aquesta agressió té lloc en un moment en què l’educació secundària i universitària femenina està vetada a l’Afganistan, com a part del reguitzell de prohibicions contra les dones que van imposar els talibans des de la seva arribada al poder a l’agost del 2021. Els talibans prohibeixen l’educació a les nenes, més enllà del sisè grau, inclosa la universitat, i les dones no poden accedir a la majoria de treballs, sent relegades a l’espai domèstic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Sis joves portuguesos asseuen al banc 32 països pel clima

barcelona
societat

CCOO rebutja les declaracions d’Escudero sobre la manca de mà d’obra a l’hostaleria

girona

Commemoració de l’1 d’Octubre amb l’acte Olot recorda!

Olot

Una ruta ciclista de pediatres britànics visita la Unitat de Salut Mediambiental Pediàtrica d’Olot

Olot
unió europea

Espanya és el tercer estat de la UE amb més infants en risc de pobresa o exclusió social, segons l’Eurostat

barcelona

La UB, líder estatal en el World University Ranking

barcelona
societat

Obren la botiga Moda Re de Càritas a Girona

girona
salut

Estudi per detectar malestar emocional en infants i adolescents de l’ABS de l’Escala

L’escala
RELIGIÓ

Mor als 99 anys Josefina Rabella, que va ser priora de Sant Benet de Montserrat