Societat

Societat

Lleida impulsa una campanya per combatre “l’agropatriarcat”

Dotze dones que, des de la seva professió, han fet evolucionar l’espai rural a les comarques de Ponent són les primeres protagonistes del nou projecte impulsat per la delegació del Govern a Lleida amb l’objectiu de visibilitzar i impulsar la transformació feminista a l’entorn rural. Amb el nom Lleida, terra de dones transformadores, la iniciativa vol donar a conèixer les participants a través d’una pàgina web, les xarxes socials i amb documentals i pòdcasts. Les protagonistes triades també faran divulgació de les seves vivències en diferents actes, com ara la Fira de Sant Miquel.

L’agropatriarcat és un concepte creat per l’antropòloga Montse Soronellas que fa referència a la doble discriminació de què s’és objecte pel fet de ser “dones de poble”. La campanya el vol combatre visibilitzant models que, amb la seva acció quotidiana, plantegen i generen canvis en l’entorn, hi detecten mancances i actuen per superar-les, buscant tenir-hi un impacte en diversos àmbits, ja sigui social, cultural, econòmic o artístic, entre altres.

Entre les primeres participants del projecte hi ha Maite Sainz de la Maza (arquitecta premiada internacionalment), Remei Capitan (organitzadora d’homenatges de vida laics), Marta Rallo (antropòloga), Lourdes Mora (presidenta de la Comunitat Energètica Local de Bellpuig), Eva Bonet (enòloga), Sara Boldú (realitzadora) i Sara Pons (escultora).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

FAADA critica l’arxiu de l’expedient sancionador a la UdG per la gallina trobada en zona militar a Sant Climent Sescebes

sant climent sescebes

Salt aprova un pressupost de 36,2 milions, un 9,5% superior

salt
societat

Prop de 300 persones protesten a Santa Coloma de Gramenet contra el desallotjament d’Estudi 9

barcelona

La discapacitat planteja reptes en l’atenció a la salut mental

GIRONA
CALELLA

Calella exigeix més Mossos davant un repunt de la delinqüència

CALELLA
rússia

Rússia prohibeix el moviment LGBT

barcelona
Barcelona

La Diputació incrementa del 14% el pressupost per al 2024

Barcelona
Penedès / anoia

Les obres entre Igualada i Vilafranca encaren el tram final

Barcelona
habitatge

El Govern compra per a ús social 173 pisos a Vilanova, Valls i Constantí

barcelona