Societat

El Lector Informa: "El negoci telefònic"

Anònim (Sant Cugat del Vallès)

No, no us penseu que vull parlar de l’abús de les companyies telefòniques, ja prou conegut i sofert per tots, em refereixo en aquest cas a un altre “negoci”.
Des de ja fa uns anys, estem vivint una proliferació extraordinària de sistemes anomenats “interactius” en tots els mitjans audiovisuals, sobretot ràdio i televisió. En altres sectors s’utilitzen com una eina de comunicació molt útil. En els mitjans també semblaven una magnífica eina per a relacionar-se (interactuar) amb l’audiència, permetent que aquesta intervingués en el contingut dels programes i mostrés la seva opinió. “Uns mitjans més oberts”, pensàvem molts, “una demostració més de país lliure i democràtic”.
Doncs no, resulta que aquest sistema de marqueting interactiu s’ha convertit en un autèntic negoci lucratiu per als mitjans que l’utilitzen. La limitació teòrica del temps destinat a publicitat, sovint incomplerta, ha frenat els ingressos de les televisons i ràdios. Si hi afegim que l’audiència està cada vegada més repartida entre les diferents ofertes, i que moltes cadenes inverteixen quantitats indignes en contractes amb equips de futbol, ens trobem que s’han hagut de buscar fonts d’ingressos alternatives. I vet aquí que a algún espavilat se li va acudir que qui pot pagar part d’aquest pastís és, com quasi sempre, l’audiència.

Primer semblava que només la televisió-escombraria, com la del grup Gestmusic-Endemol (Gran Hermano, OT, Mira quién baila, etc), utilitzaria aquest asquer recaptador, però actualment no se’n lliura ni TVC. Ben al contrari, s’hi ha afegit de plè, tant en programes d’entreteniment (El Club de TV3), com en d’altres de debat socio-polític (Àgora al 33).

Si vol vostè donar la seva opinió, “que ens interessa molt, eh!”, doncs enviï un sms al XXXX, escrivint "Programa A, B o C". Dels milers que reben en mostren en pantalla uns 10 o 12, els que creuen més “addients”. D’altres més “generosos” sortegen alguna cosa als soferts participants, sovint regals aportats per patrocinadors (negoci rodó!). Això sí, en lletra petita t’avisen que el cost del missatge és de 1,20 € + IVA, és a dir, quasi 1,40 €. Però que consti que ho fan perquè volen conèixer la teva opinió!

Doncs si volen fer negoci amb la nostra opinió potser acabarem tots callats.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.