la contra

Els pollastres de la Carmeta

La Vall d'en Bas posa al mercat la marca Cuina Remença, i Begur ja prepara l'onzena edició de la campanya gastronòmica relacionada amb el peix de roca

Els pollastres de la Carmeta que volten per fora de la masia és un dels exemples que va fer servir ahir l'alcalde de la Vall d'en Bas, Miquel Calm, per definir Cuina Remença, que es presentava, i que inclou una desena dels restaurants i negocis de turisme rural amb oferta de cuina de la vall. Aquesta marca englobarà a partir d'ara els plats elaborats amb els productes de la Vall d'en Bas, que cal no oblidar que té les terres agrícoles de més qualitat del país, i oferirà una cuina tradicional, senzilla –en paraules d'Isabel Morera, una de les promotores–. És a dir, que, sense especificar-ho, posen al mercat un producte alternatiu al de l'anomenada cuina de laboratori. I quins són aquests productes? Doncs, des de les patates i el blat de moro, fins a la vedella, el xai i els elaborats del porc passant per les herbes aromàtiques, les castanyes i els boletes de la zona, per posar només alguns exemples. Es tracta de productes de la zona i de temporada. D'aquí que el president de l'Associació d'Hostalatge de la Garrotxa, Gerard Xifra, que també és un dels promotors de la Cuina Remença, volgués posar èmfasi en la garantia de la traçabilitat dels aliments que s'utilitzaran. «Amb un menú de 10 euros no podem vendre un plat elaborat amb el pollastre de la Carmeta. Serem clars i identificarem a les cartes els plats de Cuina Remença i, quan s'acabin els productes de la zona o bé la temporada, no se'n podran menjar i se n'hauran d'escollir d'altres», va indicar. I per què Cuina Remença? Doncs, simplement, perquè és un homenatge al moviment remença que es va originar precisament a la Vall d'en Bas i una reivindicació del sector primari i a favor del manteniment del patrimoni agrícola i paisatgístic.

D'altra banda, deu restaurants de Begur estan preparant l'onzena campanya gastronòmica del peix de roca, que se celebrarà entre el 25 d'abril i el 7 de juny. La presentació de la campanya anirà a càrrec del cuiner Joan Roca, propietari d'El Celler de Can Roca, a la sala de plens de l'ajuntament. Es farà seguidament el lliurament dels premis del II Concurs de Dibuix i Pintura . I, posteriorment, hi haurà un tast popular a càrrec dels restaurants. En aquesta edició hi participen Casa Juanita, Galena-Mas Comangau, hotel Aigua Blava, hotel El Convent, hotel Mas ses Vinyes, hotel Sa Punta, hostal Sa Rascassa, hostal Sa Tuna, el parador d'Aiguablava i Sa Caleta. Els menús varien dels 32,10 als 60 euros. A més, hi ha previst fer altres activitats relacionades amb la campanya gastronòmica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ARBÚCIES

Finalitzen les obres d’urbanització del polígon Torres Pujals

ARBÚCIES

La fira Arrels de l’Escala escalfa motors amb els guardons del vi

l’escala
societat

Punts lila i una línia de bus nocturn gratuït a la festa major de Lleida

Lleida
salut

L’hospital Santa Caterina incorpora la dermatologia digital

salt
Medi Ambient

Acció Climàtica contracta ramats per a prevenir incendis i preservar espais

calonge i sant antoni

Participació de rècord a la Fira d’Espàrrecs

Gavà
societat

El 35 % dels Mossos pateix depressió, estrès o ansietat, segons un estudi

barcelona
SANT JULIÀ DE RAMIS

Els germans Roca obriran el restaurant de la Fortalesa de Sant Julià el 16 de maig

SANT JULIÀ DE RAMIS
SALT

L’Espai Gironès celebra el 19è aniversari repartint més de 1.200 regals

SALT