Societat

trànsit

Trànsit ultima l'aplicació de la velocitat variable de Martorell a Barcelona

Ja hi ha instal·lats els panells que informaran els conductors de la velocitat màxima

Està previst que comencin a funcionar abans de les eleccions

El Servei Català de Trànsit (SCT) està ultimant la posada en marxa del sistema de la velocitat variable a l'AP-7 i l'AP-2/B-23, des de Martorell fins a l'avinguda Diagonal de Barcelona, previst per a aquesta tardor. D'aquesta manera, comença l'extensió del control dinàmic de la velocitat a la baixa –fins als 40 km/h– als accessos sud de Barcelona, que fins ara només s'aplicava a l'autovia de Castelldefels (C-31) i l'autopista del Garraf (C-32). La prova que la mesura està a punt d'implantar-se és que s'han començat a instal·lar els pòrtics de senyalització que informen de la velocitat màxima a què es pot circular per cada carril.

El límit de velocitat actual d'aquest tram entre Martorell i l'avinguda Diagonal no farà variar la velocitat màxima de la via –entre Martorell i Molins de Rei, 120 km/h– perquè el sistema de velocitat variable no és una mesura pensada per disminuir la contaminació, sinó per millorar la fluïdesa del trànsit i evitar l'efecte acordió de les retencions.

L'altra via on el Departament d'Interior té previst aplicar la mesura de la velocitat variable és la C-31 nord, entre Montgat i Barcelona. La previsió és que comenci a funcionar a principis de l'any vinent i que la velocitat també es redueixi a la baixa en els moments que es consideri oportú per motius de congestió.

Dos minuts menys

Els avantatges de la velocitat variable per als experts en gestió del trànsit afecten tant l'accidentalitat com la fluïdesa i la contaminació. Durant el primer mig any de funcionament de la mesura a la C-31 i la C-32, en aquests trams es va reduir l'accidentalitat en un 51% i les dades van permetre demostrar que els conductors, gràcies a la reducció de les congestions, van tardar de mitjana dos minuts menys a recórrer els 14 quilòmetres de l'autopista del Garraf on s'aplica la mesura.

LA DATA

15.01.09
Va entrar en vigor
la gestió variable de la velocitat a l'autovia de Castelldefels i a l'autopista del Garraf.

LA XIFRA

33,7
quilòmetres
de la C-31 i la C-32 estan afectats per l'aplicació de la velocitat variable.

LA FRASE

És estrany que vulguin posar en marxa una mesura que el mateix Montilla va dir que revisaria
Salvador Esteve
alcalde de martorell


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
MEDI AMBIENT

16,8 milions per al ressegellat de l’abocador de Can Planas de Cerdanyola

cerdanyola

Troben un duc electrocutat en una línia elèctrica entre Palamós i Calonge

palamós / calonge

Estudiants d’FP ideen la campanya publicitària de les festes dels barris

L'Hospitalet de Llobregat
Societat

La seu definitiva de la Barnahus de l’Alt Pirineu i Aran es farà a la Seu d’Urgell

Seu d’Urgell
Medi Ambient

Prova pilot al Port Olímpic per fomentar la biodiversitat del fons marí

Barcelona
societat

El govern atorga 650.000 euros a La Bressola per promoure el català a la Catalunya del Nord

barcelona
laboral

Denuncien Llansà SA a Inspecció de Treball per vulnerar el dret a la vaga

llançà
URBANISME

Adif comença les obres del pas sota la via del tren a Santa Susanna que també beneficiarà Pineda

SANTA SUSANNA

Cafès Cornellà i Zoetis guanyen els IV premis Josep Pallach

palafrugell