Societat

infraestructures

Portar el tren a la Seu d'Urgell costa 265 milions

Caldria fer tres túnels per prolongar la línia Lleida-Pobla fins a tocar d'Andorra

La Diputació de Lleida va presentar ahir una proposta de corredor ferroviari entre Lleida i la Seu d'Urgell a través de la prolongació de la línia de la Pobla de Segur. La proposta significaria prolongar 55 quilòmetres la línia existent des de la Pobla de Segur (Pallars Jussà) fins a Organyà (Alt Urgell), i des d'allà remuntar el Segre fins a la Seu d'Urgell. La línia podria connectar amb una segona prolongació fins a Andorra.

L'estudi, realitzat pel despatx Gabinete de Apoyo Técnico SL per encàrrec de la Diputació, xifra en 265 milions d'euros la creació d'aquest corredor ferroviari. La meitat d'aquests pressupost se l'enduria la construcció de tres túnels. Un d'ells tindria uns 10 quilòmetres de longitud i es faria per superar la serra de Boumort i comunicar les valls de Carreu i de Cabó. Aquest seria el principal accident geogràfic que caldria superar i afectaria l'espai natural del PEIN Boumort-Collegats. El altres dos túnels es trobarien entre Organyà i els Hostalets de Tost, ja remuntant el riu Segre, i serien per evitar zones inundables.

El més barat

Aquest corredor és el més barat i el de menys impacte ambiental per fer arribar el tren des de Lleida fins a la Seu d'Urgell, segons va assegurar el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert. L'opció d'allargar la línia de la Pobla fins a Sort, per donar servei al Pallars Sobirà, i d'allà enfilar cap a la Seu d'Urgell travessant el port del Cantó, triplicaria el cost i allargaria el viatge amb trenta quilòmetres més, segons Gilabert.

Ara la pilota és a la teulada de la Generalitat. L'estudi, que ha costat 17.000 euros, s'entregarà al Departament de Territori i Sostenibilitat perquè l'avaluï i l'aprofiti, si vol, en la futura redacció del projecte d'impacte ambiental. Gilabert ha apuntat que Andorra, estat que es beneficiaria de la connexió, “podria col·laborar” en la realització del projecte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Milers de pisos al peu del turó

Gavà
JORDI TORT
TINENT D’ALCALDIA DE PLANIFICACIÓ TERRITORIAL I DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC SOSTENIBLE DE GAVÀ

“No podem dir que el pla sigui agressiu per al medi natural”

GAVÀ
JAUME GRAU
MEMBRE D’ECOLOGISTES EN ACCIÓ I DE LA PLATAFORMA ATUREM EL PLA DE PONENT

“Comportarà més destrucció territorial i més canvi climàtic”

GAVÀ
URBANISME

“Inseguretat jurídica” als consistoris de la Costa Brava pel PDU

EL PORT DE LA SELVA

La barca que es nega a morir

l’escala
Manresa inaugura el Museu del Barroc de Catalunya
patrimoni

Manresa inaugura el Museu del Barroc de Catalunya

barcelona
Ripoll

Més temps per al trajecte Ripoll-Barcelona tot i les obres de millora de la línia R3

Ripoll
GIRONA

Els veïns de Domeny reclamen que el nou CAP no es faci en zona verda

GIRONA
SALUT

Salut confirma més de 200 casos de tos ferina a una dotzena d'escoles de Terrassa

Terrassa