Societat

Tancar la malla pel nord

El mallat de la xarxa de transport elèctric de 400 kV, és a dir, de la xarxa d'autopistes d'alta capacitat elèctrica, és el principal argument de Red Eléctrica a l'hora de justificar una línia que té el territori en contra per l'afectació ambiental que pot suposar i perquè necessitarà una inversió de 100 milions d'euros. Actualment, la connexió elèctrica entre Catalunya i Aragó passa per dues línies de 400kV gairebé paral·leles: l'Escatrón-Mequinensa-Rubí i Escatrón-Ascó-Sentmenat. Hi ha una ruta alternativa pel sud, a través de Terol-Castelló de la Plana-Vandellós-Rubí. Per a REE, la xarxa necessita completar-se amb una nova connexió pel nord, a través de la ruta Aragó-Penyalba-Montsó-Isona, la MAT de Ponent. A Isona, la xarxa connectaria amb la línia de 400kV existent entre Sallent i Sentmenat. El traçat aprofitarà les torres elèctriques abandonades que es van construir als anys noranta per a la fallida línia transpirinenca Aragó-Casarilh. Una sentència del Tribunal Suprem va donar per suspesa la línia, però REE no va retirar les torres.



irlanda del nord

Un tribunal de Belfast anul·la parts de la reforma migratòria de Sunak

barcelona
transports

15 milions i dos mesos de talls per arreglar el robatori de coure

barcelona
societat

Detinguts tres homes que cultivaven més de 3.100 plantes de marihuana a Tivissa

Barcelona

Condemnen els membres d’una xarxa de prostitució a diverses penes presó

barcelona
infraestructures

Aigües de Mataró renova la xarxa de cinc carrers del barri de Cirera

Mataró
societat

Desconvocada la vaga de Nestlé després d’aconseguir millores al conveni

girona
societat

Detenen un home a Vic per la mort de la seva parella, desapareguda des d’abril

barcelona
transports

La tuneladora reprèn els treballs al tram central de l’L9

barcelona
estat espanyol

L’Audiencia Nacional jutja el jubilat de les cartes bomba

barcelona