Societat

Blanco promet començar a licitar trams del Corredor Mediterrani en 2 mesos

El ministre de Foment diu que al setembre podrien treure a concurs els trams: València-Castelló i Castelló-Castellbisbal

Lluís Recoder admet sortir “moderadament optimista” de la trobada amb el ministre i els homòlegs valencià, murcià i andalús

El ministre de Foment, José Blanco, ha anunciat aquest dilluns al conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, i els seus homòlegs valencià, murcià i andalús la seva intenció de licitar diversos trams del Corredor del Mediterrani al mes de setembre. Entre les infraestructures escollides hi ha el tram Castelló-Tarragona-Castellbisbal que és vital per al Port de Tarragona i que segons Blanco s'impulsaria mitjançant una col·laboració público-privada.

Ha estat una hora i mitja de reunió en què Blanco ha expressat als quatre consellers la voluntat de l'executiu espanyol d'impulsar el Corredor del Mediterrani, una infraestructura que connectarà els territoris que generen el 40% del PIB espanyol.

En sortir de la trobada Recoder ha celebrat que el govern espanyol aposti pel Corredor després que al 2003 va preferir optar per la línia Algeciras-Madrid quan Europa va declarar els seus projectes prioritaris. “Ara som moderadament optimistes en aquest sentit i veiem que els arguments del govern coincideixen amb els nostres”, ha dit Recoder, però “cal que al mes de setembre es produeixi la declaració d'aquests corredors prioritaris i que el Corredor Mediterrani hi sigui”. També ha assegurat que és vital que el govern espanyol liciti trams del Corredor al setembre perquè el finançament de la UE només afecta una cinquena part del cost total.

Tram Castelló-Castellbisbal

Segons el conseller, Blanco “no ha parlat de diners” però sí de la voluntat de l'executiu espanyol de tirar endavant els projectes mitjançant una col·laboració público-privada el tram entre València i Castelló i el tram des de Castelló a Tarragona fins al nus de Castellbisbal que és on s'uneix a la circumval·lació de Barcelona. Es tracta, ha dit, d'un tram molt important per a Catalunya “perquè permet unir el Port de Tarragona amb ample europeu fins la frontera francesa”.

Malgrat tot, ha assegurat que la seva satisfacció és “prudent” perquè cal veure com s'aniran concretant aquests compromisos. El conseller ha recordat que la Generalitat defensa el corredor no només per a Catalunya, sinó des d'Algeciras perquè això és el que li dóna l'“autèntic valor”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

L’arquebisbe dessacralitza l’Església de l’Esperit Sant tot i la resistència dels feligresos

barcelona

Premià de Mar tira endavant amb el nou model de selectiva enmig de les protestes veïnals

premià de mar
girona

Estudiants de secundària de la demarcació creen 17 cooperatives experimentals

GIRONA
urbanisme

S’enllesteixen els treballs de rehabilitació de dues antigues adoberies de Vic

vic
GIRONA

L’IAS incorpora la nova promoció de residents

GIRONA
societat

Conveni entre l’Espai LGTBI i l’Observatori contra l’LGTBI-fòbia

girona
CULTURA

Canet compra la rectoria vella i tanca el cercle dels equipaments escènics

CANET DE MAR

El projecte ReNatura de Mataró desperta l’interès dels veïns

mataró
societat

SAP i SME denuncien l’aglomeració d’efectius de Trànsit de Girona

girona