Societat

Plataformes de Vilamalla i Perpinyà “concurrents i complementàries”

Representants de la Generalitat i del port de Barcelona van fer un debat a Perpinyà sobre logística pel corredor mediterrani amb la Catalunya del Nord

“El tràfic de mercaderies pel futur corredor mediterrani promet una batalla feroç entre centres logístics del nord i del sud”, preveu el think tank Opencat, organitzador de la taula rodona que ahir es va fer a Perpinyà, a la seu de l'Aglomeració Perpinyà Mediterrània.

Ricard Font, director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat, va voler aclarir d'entrada que entre les plataformes sud-catalanes i la de Perpinyà Saint Charles “hi haurà complementarietat competitiva”. “Dir que no intentarem fer-nos la competència seria naïf”, va explicar; a més, va afegir que el govern català redimensionarà la de Vilamalla “en funció dels agents que la utilitzin i també del que facin les plataformes veïnes”. Responia així a Romain Grau, vicepresident de la plataforma Perpinyà Mediterrània Saint Charles, que va afirmar: “Estem molt pendents i en sintonia amb el que es fa des de Barcelona”, i va dir que desitja que s'avanci en la construcció “d'un pol logístic major de Barcelona a Perpinyà”. El director d'aquesta plataforma nord-catalana, Georges Jordan, va explicar: “La competència, per a nosaltres, no ve de la Catalunya sud, sinó del nord d'Europa i de l'Estat francès.”

El sotsdirector del port de Barcelona, Santiago Garcia Milà, va dir que, de grat o per força, “la complementarietat ve donada per la geografia”, i hi va afegir: “Estem en ple corredor mediterrani, que a la llarga esdevindrà una nova Holanda pel tràfic de mercaderies.” I va concloure: “Per decisió europea estem obligats a anar junts pel corredor.”

LA FRASE

Hi haurà col·laboració, però dir que no ens farem la competència seria naïf
Ricard Font
Director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat

LA FRASE

La competència, per a nosaltres, no ve de la Catalunya sud, sinó del nord de l'Estat francès i d'Europa
Georges Jordan
Director de la plataforma Perpinyà Mediterrània

Plataforma transfronterera

Una plataforma logística Perpinyà-Figueres-Girona, coordinada, “amb tres centres dedicats a la implantació d'empreses logístiques associats a terminals de transport combinat a Vilamalla, el Voló, Perpinyà Saint-Charles, i eventualment un quart centre a Ribesaltes, un aeroport internacional a Girona, un altre a Perpinyà i un bon enllaç per carretera i ferrocarril, podria ser competitiva”, segons Opencat, que es defineix com un “think tank independent de gent de Perpinyà, Figueres i Girona”. Segons aquest grup presidit pel nord-català Vincent Dumas, “la pertinença a dos estats diferents constitueix un gran avantatge quant a la seva competitivitat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
medi ambient

Activistes ruixen amb pintura diversos megaiots

Barcelona
societat

Relleu generacional a les catifes de flors d’Arbúcies

arbúcies
societat

El Campionat del Món de Bèlit de Sant Narcís es manté viu vint anys després

girona
religió

Sant Feliu celebra 20 anys de bisbat i 500 anys de la parròquia de Sant Llorenç

Sant Feliu de Llobregat
MOBILITAT

En servei, les primeres càmeres de control d’accés a la carretera vella de Calella

PALAFRUGELL
oci

Récord a l’aplec dels caragols

barcelona
GASTRONOMIA

Establiments com el Motel o l’Hotel Duran participen en la Ruta del Tast Surrealista

FIGUERES
SEGURETAT

Cremen deu autocaravanes en un incendi a Montcada i Reixac

barcelona

Pla per millorar el turisme a través de la transició energètica al Baix Empordà

GIRONA