Societat

La seva oportunitat

Els serveis d'intervenció educativa ofereixen recursos i acompanyament personalitzat a nois i noies amb dificultats en el procés escolar

L'atenció a la infància en risc d'exclusió és una de les prioritats de Càritas. Per aquest motiu l'entitat desenvolupa diferents iniciatives en l'àmbit escolar, personal, familiar i social amb el propòsit de treballar hàbits, actituds, coneixements i habilitats que ajudin els alumnes de contexts desafavorits a tenir la seva pròpia oportunitat i esdevenir ciutadans lliures i autònoms. En bona part, aquest objectiu es materialitza en els anomenats serveis d'intervenció educativa (SIE), que ofereixen acompanyament personalitzat i recursos a nois i noies amb dificultats en el seu procés d'aprenentatge. La tasca socioeducativa es duu a terme mitjançant activitats de suport escolar i d'altres de tipus lúdic amb la participació de voluntariat i de l'equip de professionals. Com a valor educatiu en si i per multiplicar l'eficiència del servei, s'aposta pel treball en xarxa amb diferents agents dels centres d'ensenyament, serveis socials, equips d'atenció a la infància i equips d'assessorament psicopedagògic. Els resultats validen els esforços: el 60% dels alumnes atesos en el SIE experimenten substancials millores en els seus coneixements al final del curs acadèmic.

El servei ha estès el seu radi d'acció i en el curs 2013/14 abraça les següents localitats: Anglès, Banyoles, Castelló d'Empúries, Cornellà del Terri, Lloret, Figueres, Girona (la Creueta, Font de la Pólvora, Pont Major, Taialà-Domeny), la Bisbal d'Empordà, l'Escala, Palafrugell, Palamós, Porqueres, Roses, Salt (Sant Jaume i Sant Cugat, SIE Secundària), Santa Cristina d'Aro, Sant Feliu de Guíxols, Torroella de Montgrí i Verges.

El curs passat (2012/13), van ser atesos un total de 456 infants i joves per 190 voluntaris, quinze persones de l'equip tècnic de Càritas i cinc alumnes en pràctiques. Es tracta d'usuaris que acumulen factors de risc, com ara pobresa econòmica, atur familiar i problemes d'habitatge que incideixen negativament en el dia a dia del seu aprenentatge. L'atenció individualitzada i en petits grups contribueix a superar les seves dificultats. I l'experiència demostra com n'és de necessari desplegar polítiques de participació de les famílies en el funcionament de l'escola i en el seguiment dels estudis dels seus fills.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
urabnisme

L’Ajuntament vol un acord en aqueswt mandat sobre les afectacions per la Sagrada Família

barcelona

El poble deixa de dependre de les garrafes per tenir aigua de boca

La Vilella Baixa
educació

Educació manté la segona línia d’I3 a l’escola Germanes Bertomeu de Mataró

Mataró

BComú exigeix informació sobre la desfilada de Vuitton al Park Güell

Barcelona
educació

El 50% del professorat del País Valencià ha seguit la vaga educativa en defensa de la llengua

barcelona
llengua

Escriptors en Llengua Catalana critica que les Pau eliminin les lectures obligatòries en català

barcelona

La Generalitat estudiarà si cataloga la casa Vallmanya

Alcarràs
societat

Primer atac d’os aquesta primavera a un ramat d’ovelles i cabres a la Val d’Aran

Naut Aran
societat

L’acampada de la UB en suport a Palestina posarà fi a la protesta demà

Barcelona