Societat

Detenen un home i una dona que es feien passar per policies per robar mòbils a menors

La parella abordava les víctimes mostrant unes manilles, li demanaven el mòbil i després fugien

Els Mossos d'Esquadra van detenir dijous passat una parella per fer-se passar per policies amb l'objectiu de robar el telèfon mòbil a menors d'edat. La parella, un home i una dona, abordaven la víctima, li ensenyaven unes manilles i parlaven per un intercomunicador i, amb qualsevol excusa, li demanaven el mòbil. Quan el tenien, fugien ràpidament del lloc. Els falsos policies van actuar a Pallejà i Sants Vicenç dels Horts. La policia els va detenir a sant Feliu de Llobregat. La parella va passar a disposició judicial i el jutge en va decretar la llibertat amb càrrecs.

Els dos detinguts haurien comés tres delictes d'usurpació de funcions públiques i tres furts, un d'ells en grau de temptativa, a les poblacions de Pallejà i de Sant Vicenç dels Horts (Baix Llobregat). Ambdós són de nacionalitat espanyola i veïns de Collbató. L'home té 29 anys i la dona en té 31.

El dijous 11 de febrer, cap a dos quarts de nou del vespre, a Pallejà, van intentar sostreure el mòbil a un menor d'edat. Dies desprès, el diumenge 14 de febrer, la mateixa parella va tornar a fer-se passar per policies i van robar els mòbils a dos menors d'edat: un a Pallejà i l'altre a Sant Vicenç dels Horts.

La parella sempre actuava amb el mateix procediment: abordaven la víctima, menor d'edat, i li deien que eren policies de paisà. La víctima, que se sentia intimidada, els l'entregava i la parella fugia ràpidament del lloc amb el terminal.

Gràcies a les dades aportades per les víctimes i els testimonis, els mossos van identificar els autors dels fets. La parella va ser citada a declarar dijous, 25 de febrer, a la comissaria de Sant Feliu de Llobregat, on finalment se'ls va detenir com a presumptes autors de tres delictes d'usurpació de funcions públiques i tres furts, un d'ells en grau de temptativa.

Els detinguts van passar a disposició del jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia divendres, 26 de febrer, i el jutge va decretar-ne la llibertat amb càrrecs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Es manté la incògnita a la COP28 sobre el futur dels combustibles fòssils

barcelona
INFRAESTRUCTURES

Renfe portarà a Portbou el Centre de Competències Digitals sobre tecnologia ferroviària

PORTBOU
RELIGIÓ

Mor el bisbe emèrit de Girona Carles Soler

GIRONA

La UE acorda una regulació pionera sobre la intel·ligència artificial

barcelona
lleida

El catàleg de béns protegits de Lleida creix fins a 552 elements

Lleida
societat

Catalunya lidera el rànquing estatal en desnonaments

barcelona

La DO Cava es reivindica

Barcelona
calonge i sant ANTONI

Inicien les obres del Centre d’Interpretació del Vi

calonge i sant antoni
La lluita contra el despoblament

Cap municipi sense banc

GIRONA