Societat

Aeronàutica

L'aeronau més gran del món s'estavella en el seu segon vol de prova

L'Airlander 10 pateix danys a la cabina després de perdre l'estabilitat i topar amb un pal de telèfon

Cap tripulant no resulta ferit en l'incident

L'Airlander 10, l'aeronau més gran del món, s'ha estavellat aquest dimecres a l'aeròdrom de Befordshire (centre d'Anglaterra) en el seu segon vol de prova, sense que s'hagin registrat ferits.

El “dirigible”, de 92 metres de llarg, 43,5 d'envergadura i 26 d'altura, ha patit danys a la cabina després de perdre l'estabilitat i topar amb un pal telefònic durant l'aterratge, segons informa la cadena BBC.

La companyia Hybrid Air Vehicles, empresa fabricant de l'aparell, ha confirmat que la tripulació i el personal de terra estan “fora de perill i bé”, i ha assenyalat que investigarà l'incident.

“L'Airlander 10 ha realitzat el seu segon vol de prova i ha volat durant 100 minuts, havent completat totes les tasques que s'havien preestablert. L'avió ha patit un aterratge forçós i la part davantera ha patit alguns danys que s'estan avaluant”, va relatat l'empresa a través d'un comunicat.

“Els dos pilots i la tripulació es troben fora de perill i en bon estat. En els propers dies durem a terme una investigació per conèixer les causes de l'accident, al mateix temps que seguirem desenvolupant l'Airlander 10”, afegeix la nota.

L'aeronau híbrida, que pesa 20.000 quilos i ha tingut un cost de 25 milions de lliures (29,3 milions d'euros/32,9 milions de dòlars), va realitzar amb èxit el seu primer vol de prova la passada setmana.

Una vegada es realitzin els tests pertinents, la companyia Hybrid Air Vehicles espera que l'Airlander 10, amb 38.000 metres cúbics d'heli al seu interior, pugui romandre a l'aire durant dues setmanes i s'empri per a transport, oci, vigilància o comunicacions.

L'aparell, que es pot enlairar i aterrar de forma vertical i aconsegueix una velocitat màxima de 148 quilòmetres per hora, va ser dissenyat originalment per al servei de vigilància de l'exèrcit dels Estats Units.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Recerca a l'abast de tothom

Barcelona
biologia

Comptar i identificar papallones, un clàssic pioner que encara creix

DEMOGRAFIA i visió per computació

Ajudar els ordinadors a crear una xarxa social dels avantpassats

etnografia

Estudiar els pastors actuals per entendre la ramaderia del neolític

contaminació Acústica

Pla per controlar el soroll de l’oci nocturn a les places de Gràcia

ecologia

Detectius als boscos per calibrar la sequera

LA CRÒNICA

Contenidors i senglars a Montjuïc

oceanografia

Surfistes, bussos i banyistes al rescat del mar

Frederic Bartumeus
Biòleg impulsor del projecte Mosquito Alert

“La ciutadania pot ser a tot arreu”

Blanes