L'Estat pagarà el deute que tenia amb Mataró per l'IBI de l'autopista

Una sentència l'obliga a compensar l'Ajuntament amb 1,4 milions d'euros

Des de la posada en marxa de l'autopista C-32, l'any 1996, la concessionària Acesa només paga el 5 per cent de les quotes de l'IBI que li correspondrien pel sòl públic que ocupa. El motiu és la bonificació del 95 per cent de l'impost que recapten els municipis i amb què el mateix Ministeri d'Economia i Hisenda va decidir bonificar a la companyia. Mataró, així com altres municipis de la comarca, reclamava des de feia anys que els paguessin els diners que han deixat d'ingressar, ja que consideren que no es pot autoritzar un descompte d'un tribut de caràcter local. Ara, el Tribunal Superior de Justícia de Madrid reconeix a l'Ajuntament el dret a percebre els diners que es van bonificar a Acesa entre els anys 1996 i 2003. Tot i guanyar aquest litigi, el consistori encara en té un altre de pendent, ja que el maig de l'any passat va fer una nova reclamació al Ministeri d'Economia per les quantitats de l'IBI bonificades entre els anys 2004 i 2007. Una quantitat que, segons fonts del consistori mataroní, és de més d'un milió d'euros, i encara s'hi hauran d'afegir els interessos de demora. Tot i que aquesta sol·licitud ha estat denegada per l'Estat espanyol a través d'una resolució, l'Ajuntament de Mataró no s'ha donat per vençut, de manera que el setembre passat va presentar un altre recurs contenciós administratiu que ara està pendent de tramitació.

Els que ja han cobrat

El cas de Mataró s'afegeix al d'altres municipis del Maresme que, sota l'aixopluc de la Diputació de Barcelona, han anat cobrant els diners que se'ls deu per la C-32, com és el cas de Calella, Palafolls, Sant Pol de Mar, Arenys de Munt, Argentona, Canet de Mar, Pineda de Mar, Premià de Dalt, Sant Andreu de Llavaneres, Sant Cebrià de Vallalta i Tordera. Amb tot, encara hi ha casos pendents, com ara el de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, que reclama dos milions d'euros al ministeri.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona