Administracions

terrassa

El BACC vol promoure l'ús de la bicicleta destinant-hi els recursos de l'Ambicia't

L'entitat presentarà a l'Ajuntament un pla per compensar la suspensió del servei de préstec

CiU critica que en campanya es va prometre ampliar-lo

L'entitat Bicicleta Club de Catalunya (BACC) té previst demanar a l'equip de govern que destini els recursos que fins ara destinava al servei de préstec de bicicletes Ambicia't a accions per promoure l'ús de la bicicleta entre la ciutadania. L'entitat vol compensar així l'anunci de suspensió de l'Ambicia't durant dos anys per estudiar fórmules que el facin viable en constatar que, des que van començar a fer-lo de pagament al gener, s'havien perdut 7.139 usuaris i només en quedaven 98.

El BACC té previst presentar la setmana que ve a la regidora de Medi Ambient, Eva Herrero, i al regidor de Mobilitat, Jordi Ballart, una proposta amb l'objectiu que l'“hàbit de desplaçar-se en bicicleta es normalitzi com a la resta de ciutats europees”. Algunes de les qüestions que inclou aquest pla són fer una campanya de promoció a escoles i instituts, cursos d'iniciació i circulació i actes populars de sensibilització de la població; elaborar un registre municipal de bicicletes; promoure l'ús de la bicicleta elèctrica, i elaborar plans de mobilitat amb bicicleta a les empreses. A més, l'entitat treballa perquè el pròxim pla de mobilitat del municipi, que s'ha de revisar durant aquest mandat, inclogui inversions en infraestructures destinades a la bicicleta, com ara continuar el procés de pacificació del trànsit motoritzat, connectar Terrassa per carril bici amb tots els municipis veïns i crear aparcaments bici segurs a tota la ciutat.

Des del 2009 el BACC reclama la construcció d'un carril bici que uneixi Terrassa i Matadepera i el diumenge 24 tenen previst fer un recorregut per aquest traçat amb l'objectiu de recollir firmes de suport que volen presentar als dos ajuntaments, al Consell Comarcal, la Diputació de Barcelona i el Departament de Territori i Sostenibilitat.

Crítiques de CiU

D'altra banda, la portaveu de CiU, Mariona Vigués, i el regidor Carles Oriach van criticar la “mala actitud política” del govern, no pel fet de suspendre temporalment el servei si era deficitari, sinó per defensar en campanya electoral que “el servei continuaria i s'ampliaria”. CiU creu que el govern va amagar les dades reals que el servei no estava funcionant i, a més, asseguren que en realitat només 3.000 usuaris l'estaven fent servir habitualment, fet que suposava un cost elevat de 100 euros anuals per persona. Amb la taxa de 25 euros el servei “encara era insostenible” i, a més, de mala qualitat, ja que oferia pocs punts de préstec i un horari limitat, va afegir Oriach.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona