Administracions

DAVID SERRAT

ALCALDE DE LES LLOSSES (ERC)

“Nosaltres no tenim poble”

Remarca la importància d'equipaments socials perquè la població està disseminada

Diu que els calen telecomunicacions

David Serrat és un dels alcaldes més joves de la comarca del Ripollès. Nascut a les Llosses l'any 1977 i ramader de professió, va accedir a la política municipal l'any 2003 i va ser regidor durant aquell mandat. Fa cinc anys que és alcalde. Des del 2008 que és militant d'ERC. No ocupa cap càrrec al partit, ni al Consell Comarcal.

Un incendi ha fet accelerar les obres de trasllat de les dependències de l'Ajuntament, des del primer pis de les antigues escoles fins a la planta baixa. En aquesta entrevista l'alcalde ens explica aquest i altres projectes per un poble de poc més de 200 habitants que no té nucli.

Ningú no va prendre mal, a l'incendi de l'Ajuntament?
No, per sort, no.
I ara, hi toca fer obres?
Sí. De fet, n'ha fet accelerar els treballs de trasllat, del primer pis a la planta.
És un edifici molt vell?
Sí. Són les antigues escoles on històricament hem hagut d'actuar per problemes de tèrmits. És un edifici particular, perquè té dues ales, la que corresponia a les nenes i la que era per als nens. Amb la remodelació de l'edifici, habilitarem les dependències municipals a la planta i també la sala de plens, que abans estava en una de les dues ales. A l'altra, hi farem una sala d'ús cívic per a reunions i actes diversos de les entitats i equipada amb dos ordinadors. Cal tenir en compte que no tenim nucli, que el nostre municipi és dispers i que ens cal un punt de referència per a les entitats.
El cost de les obres és molt alt?
En total, costen 111.000 euros. Per fer-hi front, hem rebut una subvenció de la Diputació de Girona.
L'incendi va afectar la documentació de l'Ajuntament?
La més recent, sí. Per sort, però, el registre civil històric, no.
En què més treballen?
Ara hem enllestit la primera fase de les obres de nova construcció de la sala polivalent del nucli de Santa Maria de Matamala, al qual s'accedeix per la carretera que uneix Ripoll amb Berga. És una obra d'aquelles que s'anomenen històriques, perquè fa 15 anys que hi treballem.
En què ha consistit aquesta primera fase?
En la construcció de l'edifici, que s'ha integrat a la muntanya. Ens ha costat 300.000 euros, que han estat subvencionats pel pla únic d'obres i serveis de Catalunya (PUOSC).
I en la segona, què s'hi preveu?
La construcció de tot l'interior i la instal·lació dels serveis. Aquest equipament és molt important per a nosaltres, perquè dota el poble d'un espai d'aixoplug per fer-hi actes de la festa major, poliesportius, etc.
Compten amb el PUOSC nou, per acabar-lo?
Encara ho hem d'acabar de debatre, però, el nou pla únic ens hauria de servir per acabar aquestes dues obres. Si les tenim fetes, a les Llosses, només ens cal mantenir els vint-i-sis quilòmetres de xarxa d'aigua, que gestiona directament l'Ajuntament, i també tenir eines per poder treure la neu quan n'hi ha.
Quines són, les activitats principals de l'economia del municipi?
La ramaderia, el turisme rural, l'hostaleria i l'activitat forestal.
Tenen el tren de Barcelona i Puigcerdà a prop, la carretera C-17 desdoblada... què més els cal, en comunicacions?
Estem bé. L'única cosa que ens falla una mica són les telecomunicacions. Hi ha algunes zones del nostre municipi que no reben o no reben prou bé el senyal de la TDT, ni tenen cobertura de telefonia mòbil i la recepció d'internet, que es fa pel sistema Iberbanda, és deficient.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona