Els alcaldes del Pla de l'Estany afectats per la línia de 132 kV es negaran a donar la llicència d'obres

Qualifiquen de mentidera Endesa per haver dit que el projecte tenia el consens territorial

Endesa va dir que el traçat de la línia tenia el consens del territori, després que la comissió d'Urbanisme aprovés provisionalment el projecte tot i que calia estudiar amb més precisió el pas pel pla de Martís, un espai d'interès agrícola. De fet, el tram del Pla de l'Estany és l'únic que s'ha de fer de nou, perquè entre Navata i Figueres la línia es farà aprofitant el corredor actual d'una línia de 66 kV, que passarà a ser de 132 kV.

Els alcaldes dels municipis afectats van reaccionar esperant que les consideracions d'Urbanisme obliguin Endesa a fer «un veritable estudi» amb diferents opcions que no afectin el territori. De fet, tots han subscrit l'informe del CILMA on s'aposta pel soterrament aprofitant el futur desdoblament de l'N-260 i, respecte a les declaracions d'Endesa, neguen categòricament que hi hagi hagut consens. Al contrari, critiquen que no se'ls ha escoltat durant tot el procés de tramitació del projecte, i que les torres afectaran espais protegits com ara en el moment de travessar el riu Fluvià, que forma part de la xarxa Natura 2000. Per això han acordat que ni Serinyà, ni Esponellà ni Crespià donaran la llicència d'obres un cop la companyia vulgui començar el projecte: «Si la volen que facin un canvi de replantejament i traçat, i si no hauran de demanar la utilitat pública de l'obra, que pot tardar més d'un any», ha dit Josep Antoni Ramon, alcalde de Serinyà. Rosa Teixidor, alcaldessa d'Esponellà, ha dit que aquesta és ara mateix l'única alternativa que tenen, i Xavier Quer, de Crespià, tampoc ha descartat arribar als tribunals en cas que sigui necessari.

LES FRASES

JOSEP ANTONI RAMON
ALCALDE DE SERINYÀ
«Diuen que volen consens, però no han fet cap gest ni proposen alternatives. A cada pas que han fet hem presentat al·legacions»
ROSA TEIXIDOR
ALCALDESSA D'ESPONELLÀ
«Mai no han tingut en compte l'alternativa subterrània aprofitant les obres que s'han de fer a l'N-260, i de fet, no ens han ni escoltat»
FRANCESC XAVIER QUER
ALCALDE DE CRESPIÀ
«Són arrogants i mentiders, i a les reunions ens van tractar de manera inacceptable. A nosaltres la línia ens parteix el municipi per la meitat»

Limnos, també en contra

L'entitat ecologista del Pla de l'Estany Limnos també ha criticat durament Endesa, a qui acusa de «mentir deliberadament» en haver assegurat que el traçat de la línia de 132 kV té el consens del territori, fet que ha considerat «extremadament greu». Segons l'associació, la companyia elèctrica coneix perfectament la posició contrària al traçat proposat per a la línia tant pel que fa als ajuntaments com als altres agents del territori, i el que ha fet en les reunions que s'han mantingut ha estat «un clar menyspreu» envers aquestes opinions. Segons Limnos, «Endesa intenta així donar una imatge de respecte vers el medi ambient i de consens amb la població falsejant la realitat, utilitzant a favor seu els mitjans de comunicació i embrutant la tasca que porten a terme les ONG ambientals del territori». D'altra banda, Limnos va lamentar la decisió de la comissió d'Urbanisme d'aprovar provisionalment el projecte de la línia, i que no s'hagi fet cas de les al·legacions en què es proposava que passés soterrada pel corredor de les carreteres C-66 i N-260, aprofitant les obres de desdoblament que s'hi han de fer, i en la línia del que també defensava el CILMA la setmana passada. Limnos critica que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques «s'aliï un altre cop amb les companyies elèctriques», i lamenta l'impacte que les obres tindran sobre espais d'interès paisatgístic i ecològic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona