Medi ambient

Medi ambient

protesta

Els opositors al polígon de les Llosses tallen els accessos a on es vol fer

Una cinquantena de persones de la plataforma que les aplega es manifesten a Can Villaura de Ripoll

Reclamen a l'Ajuntament que n'aturi la tramitació

Una cinquantena de persones representants d'entitats i a títol personal es van manifestar ahir a la cruïlla de Can Villaura de Ripoll per reclamar que s'aturin els tràmits per a la construcció d'un polígon industrial a les plana de la carretera de les Llosses. Els manifestants es van aplegar a la zona d'aparcament que hi ha a un costat mateix de la cruïlla de la carretera C-17 amb la C-26, que uneix Ripoll amb Berga a través de les Llosses. Van recórrer a peu un tram d'aquesta carretera fins a un camp on van fer la lectura d'un manifest. Posteriorment, van girar cua cap a la cruïlla on van entravessar dos tractors. A la zona, agents dels Mossos d'Esquadra van regular el trànsit.

Un membre d'aquesta plataforma, Miquel Casas, va explicar a peu de carretera que la manifestació havia de servir per fer públic el rebuig de part dels veïns del Ripollès a la construcció d'aquest polígon. Casas va argumentar que Ripoll no serà escollit per una empresa forana per establir-s'hi sobretot si es té en compte que a pocs quilòmetres hi ha Vic (Osona), que té més serveis, més bones comunicacions i, a més, és molt més a prop de Barcelona. Amb aquest argument i el de la difícil conjuntura econòmica dels últims anys, Casas va dir que el projecte del nou polígon neix coix. “Cal fer-hi arribar tots els serveis, no se sap com respondran els propietaris dels terrenys, etc.”, va remarcar.

Ell mateix hi va afegir que, a la comarca del Ripollès, hi ha encara sòl industrial per edificar i també antigues fàbriques tèxtils per recuperar. I va exemplificar-ho amb la colònia del Roig, propera al polígon que es vol fer, i que té 10.000 m² utilitzables. Miquel Casas va explicar també que el Ripollès ha perdut molt de terreny agrícola i que la preservació del poc sòl d'aquesta tipologia que queda és un altre dels motius que esgrimeix la plataforma per oposar-se a la zona industrial de les Llosses.

Finalment, va recordar que Urbanisme ja va deixar sobre la taula el projecte d'urbanització fa un any i mig perquè no hi havia l'estudi d'impacte ambiental. Aleshores es va crear una comissió de seguiment amb tots els grups municipals i representants d'entitats, algunes de les quals, com ara el Grup de Defensa del Ter, s'han queixat que només serveixi per definir el tipus de polígon i obviï el debat previ de si cal o no.

Coincidint amb la manifestació d'ahir, la plataforma va iniciar una recollida de signatures i va anunciar la inauguració d'una exposició itinerant amb les dades que demostren que al Ripollès hi ha sòl industrial pendent d'edificar.

LES XIFRES

6
parcel·les
lliures hi ha, en l'actualitat, a les diferents àrees d'activitats econòmiques de Ripoll.
30
naus
que estan a punt per ser ocupades hi ha als polígons industrials de la capital del Ripollès.
6
polígons industrials
amb naus buides i terrenys edificables hi ha a Ripoll i una excolònia tèxtil.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona