La variant de les Preses pot reduir 15 centímetres l'aqüífer del Fluvià

L'estudi d'impacte diu que l'afectació és mínima en l'opció de cobrir-la

La variació màxima sobre el nivell freàtic actual del Fluvià a la plana de les Preses serà de 15 centímetres, segons l'estudi d'impacte. El calaix pel qual discorrerà la variant serà impermeable i la davallada està calculada en funció de les petites filtracions que es puguin produir i que es controlaran amb un sistema de bombeig i drenatge. L'afectació més important a l'aqüífer es produirà mentre durin les obres. I és que la constructora haurà de fer pous de drenatge per baixar el nivell de la capa freàtica amb l'objectiu que mentre es construeixi la caixa i el fals túnel de la variant no hi entri l'aigua. És el moment en què els pous i les fonts de la zona que es nodreixen de la capa superficial de l'aqüífer quedaran secs. Un cop finalitzades les obres, però, aquest aqüífer recuperarà el nivell habitual. L'estudi deixa clar també que les rieres que nodreixen el Fluvià no resultaran afectades, entre altres raons perquè la nova carretera discorrerà paral·lela al riu i, quan el creua en dos punts, està a la superfície i ho fa amb viaductes.

Els estudis hidrogeològics han determinat que a la zona de la plana afectada hi ha entre i 3 i 4 metres de materials permeables, després hi ha una segona capa d'entre 12 i 14 metres de materials impermeables i a continuació una tercera que torna a ser permeable. La carretera enfonsada es construirà en aquesta segona capa i, per tant, estarà a més de dotze metres de fondària. Un cop s'hagin restituït les terres superficials es podran continuar utilitzant com a espai agrícola. Aquesta és la principal afectació que preveu l'estudi per l'opció oest que defensa la Generalitat. Per les dues de l'oest, l'afectació es considera més important, perquè els traçats són més llargs, l'afectació de terres agrícoles també resulta més gran i perquè s'acosta a espais protegits.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona