Infraestructures i serveis

Creix un 17% el nombre de viatgers als trens regionals

Renfe calcula que gairebé 16.000 persones fan servir diàriament la línia que uneix Barcelona i Portbou

A la línia de rodalies entre Girona i el Maresme passant per Blanes també augmenta el nombre d’usuaris

El nombre de viatgers que utilitzen el servei de rodalies o regional de Renfe a la demarcació de Girona no para de créixer. Segons el darrer estudi d’aforaments fet per Renfe –l’últim estudi data del 2016–, en dos anys s’ha incrementat un 17,1% el nombre de clients que han agafat la línia de regionals R11 –que connecta Barcelona Sants amb Portbou via Granollers–, però també ha crescut un 14,8% el servei de rodalies de Girona, l’RG1, que connecta Maçanet-Massanes amb la línia del Maresme, passant per Blanes. De fet, el de rodalies de Girona és el creixement més alt de tot rodalies de Catalunya, ja que, en el cas de Barcelona, el creixement ha estat de l’11,2% i en el de Tarragona, del 9%. En nombres absoluts, però, cal destacar que el servei de rodalies de Barcelona registra des del 2018 fins a 410.984 viatgers diaris, el segon màxim històric, al darrere dels 411.400 del 2006.

En xifres absolutes, l’estudi calcula que la línia regional R11 és utilitzada diàriament per unes 15.988 persones; viatgers que poden pujar i baixar entre qualsevol de les estacions que s’inclouen en el trajecte entre Barcelona i Portbou i que, en realitat, en el tram d’entre Maçanet i Portbou agafen el tren que més els convé sense tenir en compte si és una línia o una altra. Pel que fa al recorregut entre Maçanet, Blanes i el Maresme, a través de l’RG1, el nombre de viatgers diaris entre les estacions d’aquesta línia és de 2.616.

Compensació

Entre les consideracions que es tenen en compte, per exemple, hi ha el fet que si bé durant el període de vacances disminueix el nombre de persones que utilitzen el tren per anar a treballar, aquesta disminució es compensa amb l’increment de l’ús que en fan els turistes, que aprofiten per desplaçar-se d’un indret a un altre.

Aquestes dades, segons Renfe, refermen el creixement continu del nombre d’usuaris del servei, tot i que s’és conscient que cal millorar diversos aspectes. Són estudis que serveixen de referència a la companyia per constatar els moviments dels usuaris. Renfe també considera que l’oferta que hi ha actualment assumeix la demanda i, en aquest sentit, recorda que des del mes passat Renfe incrementa l’oferta a la línia de la costa durant l’estiu.

Reforç a l’estiu

Així, des del 15 de juny fins al 15 de setembre la línia RG1 (Mataró-Portbou per Girona) amplia el seu servei amb sis freqüències, tres per sentit, durant tots els caps de setmana i festius. Això implica millorar les connexions entre la costa del Maresme i les comarques gironines, així com la relació amb Barcelona.

L’RG1 es va posar en marxa el 24 de març del 2014 amb l’objectiu de tornar a unir Girona i Blanes i el Maresme sense haver de fer transbord a Maçanet com es feia els darrers 20 anys. Paral·lelament, també es pretenia així augmentar les freqüències de combois entre Portbou i el Maresme. Això va suposar que a les estacions de poblacions més petites on no paraven els trens de mitjana distància es doblés l’oferta i es passés a tenir tren cada hora.

LES XIFRES

15.988
viatgers
fan servir l’R11 cada dia, la línia de regionals que connecta Barcelona amb Portbou via Granollers.

LA DATA

15.9.2019
Dia
fins al qual la línia de la costa augmenta el servei durant tots els caps de setmana i festius.
2.615
viatgers
fan servir la línia de rodalies de Girona cada dia, un 14,8% més que fa dos anys.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona