Infraestructures i serveis

Ferrmed avisa d’un col·lapse el 2025 si no hi ha una doble línia

L’associació critica el tancament del tram per la costa entre Tarragona i Vandellòs

L’associació Ferrmed ha advertit aquest dilluns, coincidint amb l’entrada en funcionament de la variant Tarragona-Vandellòs, que si no es construeix una doble via per a passatgers i una altra per a mercaderies entre Barcelona i València i entre Montpeller i Perpinyà el corredor mediterrani quedarà col·lapsat el 2025.

En un comunicat, Ferrmed considera que en aquests trams els trens d’alta velocitat haurien de poder circular a 300-350 quilòmetres per hora per un costat i els trens de mercaderies per l’altre, i assenyala que en realitat les dues línies en doble via haurien d’estar en tot el traçat fins a Algesires per la “importància i el tràfic potencial existent” del corredor. Per aquest motiu, Ferrmed critica el tancament del tram ferroviari existent fins ara entre Tarragona-Vandellòs i que la connexió de la variant amb la línia Tarragona-Reus es faci en via única.

“No és presentable que l’estació de la ciutat de Tarragona quedi aïllada dels trens d’alta velocitat i dels Euromed”, continua Ferrmed, que reclama que tot i entendre que l’actual línia passi per l’estació d’alta velocitat del Camp de Tarragona, aquesta hauria de disposar d’una doble línia –una pel centre i una altra per fora de la ciutat- tal com passa a Lleida i Saragossa.

Ferrmed suggereix connectar la línia d’alta velocitat procedent de Barcelona a Calafell amb la línia de la costa i fins a Tarragona ciutat. “I des d’allí, pel nus de Vila-seca, tornar a connectar amb l’alta velocitat a través de la variant amb doble possibilitat: cap a Lleida i cap a Castelló”, afegeix.

D’altra banda, Ferrmed també lamenta que Tortosa hagi quedat “en un cul de sac” i que no s’hagi mantingut el tram que anava directament cap a Ulldecona. Això permetria, sosté, que alguns trens que van de Barcelona a València poguessin passar per la capital del Baix Ebre i demana recuperar “com més aviat millor” aquesta possibilitat a més d’estudiar una nova línia Tortosa-Lleida.

Pel que fa al tram més al nord del corredor mediterrani, recorda que la nova línia mixta frontera francesa-Barcelona segueix sense estar connectada amb les terminals de càrrega intermodals d’El Far i La Llagosta, amb el polígon industrial del Baix Llobregat i el Port de Barcelona ni el desdoblament entre Girona i Tarragona-Reus per a les mercaderies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Torra: “El Delta de l’Ebre necessita una solució ara i aquí, no pot esperar més”

Barcelona

Platges i ports, els més malmesos

sant feliu de G. / Tossa

Col·lapse al pas fronterer i vies tallades arreu del país

La Jonquera

Reforcen la xarxa de carrils bici urbans de Banyoles

BANYOLES

Nevada que no fa mal

Camprodon

Prop de 30 carreteres afectades pel temporal

barcelona

Confinats a casa

mataró

Usos moderns del castell d’Hostalric

hostalric

La primera fase de la renovació del cementiri de Figueres, aquest any

FIGUERES