La Generalitat no fa cas als pobles de la Conca i rebutja treure el radar de l'Espluga

Una veïna de Lleida, amb catorze multes acumulades, vol crear una plataforma d'afectats per l'aparell

En una carta firmada pel director del Servei Català de Trànsit (STC), Josep Pérez Moya, i que ha estat adreçada a l'Ajuntament de l'Espluga de Francolí, la Generalitat argumenta els motius pels quals ha declinat la petició feta tant per aquest consistori com pel de Vimbodí i Poblet i Montblanc perquè es retirés el radar que es va col·locar el maig de l'any passat a l'N-240, entre l'Espluga i Montblanc. Bàsicament, el govern ha refusat les al·legacions realitzades per aquests tres municipis de la Conca de Barberà justificant que el fet d'instal·lar-lo al punt quilomètric 39,6 «se sustenta en els plans triennals de seguretat viària que es duen a terme al país d'acord amb les recomanacions de la Unió Europea, l'objectiu dels quals és reduir al 50% el nombre de víctimes mortals que es van produir l'any 2000». S'hi afegeix, a més, que l'emplaçament del cinemòmetre «és correcte», i que es troba emparat per l'autorització del titular de la via, que és el Ministeri de Foment. En el mateix document també s'hi llegeix que l'objectiu de l'existència d'aquest dispositiu és el de «millorar la seguretat viària i reduir la sinistralitat en el tram afectat. Una qüestió que és important, com ho demostren les estadístiques de què disposa l'SCT, que acrediten que a la zona s'han registrat dotze accidents molt greus entre el 2005 i el 2007, amb 22 víctimes, de les quals 4 han estat mortals; 7, de ferides greus; i 11 de ferides de caràcter lleu».

El tinent d'alcalde de l'Espluga de Francolí, Josep Maria Poca, ha reiterat diversos cops que el permís és del quilòmetre 39,3 –en plena recta– i que, en canvi, el van posar al 39,6, en un revolt on es coincideix amb un carril d'acceleració per incorporar-se a la carretera: «Si el lloc on està és il·legal, les multes també ho haurien de ser fins que no es col·loqui on li correspon. El fet que s'hagi desestimat el recurs que vam presentar no ens aturarà, i si cal anirem per la via contenciosa, per una situació que considerem injusta». També per Josep Maria Poca, una altra raó que l'empeny a manifestar que l'aparell no és legal és la falta del preceptiu informe del Departament de Cultura de la Generalitat per la seva proximitat a un jaciment arqueològic: «Quan es va construir la fàbrica de Saint Gobain, que és a uns pocs metres, es va exigir l'estudi abans de començar a edificar. En aquest cas, en canvi, es va posar el radar sense que Cultura es pronunciés sobre la seva idoneïtat a la zona.» Unes queixes sobre les quals l'SCT conclou que la tria d'aquest punt concret de la xarxa atén també el fet que es limiti la velocitat dels vehicles que provenen de l'N-240, facilitant, així, una incorporació més segura dels que vénen de la TV-7001; i que l'informe de Cultura no és necessari per la falta de declaració d'espai d'interès arqueològic de l'indret.

Continuar fent pressió

Una veïna de Lleida que treballa en una escola d'educació especial de Tarragona i que realitza el trajecte entre les dues ciutats tres cops a la setmana vol impulsar una plataforma d'afectats per aquest dispositiu. «M'han arribat unes catorze multes de l'any passat i, entre totes, he de pagar uns 2.000 euros. La veritat és que estic atemorida i ja fa temps que no passo per aquest tram. Per estalviar-me'l, vaig de Tarragona fins a Montblanc per l'N-240 i després agafo l'autopista fins a les Borges Blanques.» D'altra banda, actualment està redactant una carta que enviarà a la consellera de Justícia, Montserrat Tura, en què detalla el seu cas, i també hi inclourà un problema amb què es va trobar i que ha agreujat la seva situació: «Cada cop que vaig a Lleida miro si tinc cartes, però des de Correus no em van deixar els avisos, i per això no vaig tenir coneixement de les multes fins que em van arribar a través de l'Agència Tributària». I és que el carter, com que no la localitzava a Lleida, tornava els avisos de recepció al·legant absència o direcció incorrecta. Per aquest motiu, ha presentat un recurs a Trànsit «perquè vegin que les sancions se m'han anat acumulat per falta d'informació, i el que demano és que com a mínim em treguin el recàrrec, perquè tot plegat és una massacre de diners».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona