Infraestructures i serveis

Més obres d’Adif en el tram entre Caldes i Maçanet

L’administrador ferroviari informa que el canvi de la catenària farà apujar la velocitat dels combois

El termini d’execució dels treballs és de 24 mesos

L’empresa pública de l’Estat Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (ADIF) ha adjudicat les obres de renovació integral de la catenària entre Caldes de Malavella i Maçanet. Segons informa la companyia, la inversió serà de 4,1 milions d’euros i permetrà “garantir els paràmetres òptims de seguretat i fiabilitat del sistema d’electrificació”. El febrer del 2019, Adif havia posat a licitació les obres de la catenària per 5,3 milions.

El tram entre Caldes i Maçanet, a la Selva, forma part de la línia d’amplada convencional entre Barcelona i Portbou passant per Girona. Els combois comercials guanyaran velocitat amb la instal·lació de la “catenària compensada”. Segons previsions d’Adif, les incidències vinculades a aquest element i el manteniment seran menors, cosa que anirà en benefici de la qualitat i l’eficàcia. El tram, segons l’operador del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana –abans Foment–, és molt dens.

El contracte ha estat adjudicat a la unió temporal d’empreses (UTE) formada per Comsa Instalaciones i Sistemes Industrials i Sacyr Neopul. El termini d’execució és de 24 mesos.

Els detalls

Adif informa que, amb les obres, se substituiran tots els pals de la catenària i les mènsules (amb els seus corresponents massissos de formigó a la base). A més, es muntaran equips de compensació i s’instal·laran nous conductors (sustentadors, fils de contacte i pendolat), així com suspensions i atirantats.

LA XIFRA

4,1
milions
d’euros invertirà Adif per canviar del tot la catenària entre Maçanet de la Selva i Caldes de Malavella.

Obra sostenible i fons europeus

La renovació de tota la catenària del tram se suma a les obres, ja acabades, que han permès renovar tota la via d’ample convencional. En total, els treballs en un tram de 15 km han significat 17 milions d’inversió. Adif destaca que les obres contribueixen a assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (en infraestructures) i que, per això, els treballs poden rebre cofinançament d’Europa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Escenificació del suport a la variant d’Olot

Olot

La Generalitat tomba el macroprojecte de 432 hectàrees de plaques solars a Osona

Manlleu

El túnel de Glòries s’obrirà al setembre amb un sol sentit

Barcelona

Figueres vol tenir aprovat el nou POUM a finals del 2022

FIGUERES

En marxa la comissió que ha d’impulsar el nou Trueta

girona

Pas endavant per al baixador del TAV a l’aeroport

girona

Salt important al Gironès amb la implementació del porta a porta a 14 municipis

girona

Estudien prohibir festes en vaixells al cap de Creus

Roses

El delta de l’Ebre, indefens davant de l’envestida

tarragona