Infraestructures i serveis

Desencallen la variant de Vilamacolum al cap de més de vuit anys de reclamacions

La Generalitat tindrà el projecte constructiu a final d'any i l'alcalde confia que estigui feta entre el 2011 i el 2012

La futura variant de Vilamacolum ha d'evitar el pas de vehicles pel mig del municipi i farà que els cotxes que vénen de la carretera C-31 cap a Sant Pere Pescador puguin passar per un tram nou de carretera que farà la volta per l'oest, en el límit amb el terme municipal amb Torroella de Fluvià. El tram farà 1,7 quilòmetres de llarg i s'hi inclouran dues rotondes. Concretament, la variant començarà just on s'agafa l'accés a Vilamacolum i acabarà a la carretera de Sant Pere Pescador, passat el poble. Hi havia hagut una altra opció que s'ha descartat.

Els GPS guien malament

L'alcalde de Vilamacolum explica que el trànsit, de cotxes però sobretot de caravanes pel municipi, s'agreuja. Com diu, l'entrada en servei de la nova C-31, ha fet augmentar el nombre de vehicles i, a més, els GPS indiquen als conductors que passin pel mig de Vilamacolum si es dirigeixen a Sant Pere Pescador. Els carrers estrets del municipi fan molt difícil la circulació quan es troben dues caravanes o dos vehicles grans. Per això, l'Ajuntament ha fet indicar un desviament per a aquest tipus de vehicles, que l'alcalde pensa que no està funcionant. «No en fan cas, tothom fa cas del GPS i s'acaben trobant al pas estret, es formen unes cues immenses i hem tingut accidents. L'única solució és la variant», diu.

Jordi Arnall diu que, a Vilamacolum, s'ha reclamat tota la vida la carretera però que fa vuit anys que van començar els tràmits per fer-la i no ha estat fins ara que s'han desencallat. Segons fonts de la conselleria de Política Territorial, el projecte constructiu s'adjudicarà aquest mes i estarà fet a final d'any. Les obres es podrien fer entre 2011 i 2012.

L'alcalde de Vilamacolum diu que la variant tindrà encara més sentit quan es faci la que està prevista a Sant Pere Pescador, amb un pont nou sobre el Fluvià. L'Ajuntament de Sant Pere també està pendent de la construcció de la redacció d'aquest projecte per solucionar els problemes que actualment té el pont, ja que no és prou ample i no hi passen dos camions a la vegada. La Generalitat de Catalunya ja fa l'estudi del traçat. Les dues obres, juntament amb la variant de Torroella, han de solucionar els problemes de trànsit en aquestes poblacions.

L'alcalde va tallar la carretera fa sis anys

L'alcalde, Jordi Arnall, i els regidors de l'Ajuntament de Vilamacolum van decidir tallar fa sis anys el trànsit a la carretera que passa pel mig del poble amb bales de palla, per protestar contra les reparacions contínues que havia de fer el consistori. Segons va explicar Arnall, els veïns de Vilamacolum estaven farts de pagar les reparacions de la carretera que els uneix amb Sant Pere Pescador i Torroella de Fluvià. La gota que va fer vessar el got van ser les obres que es feien a la carretera de Sant Pere a Castelló i el fet que el trànsit es desviés per Vilamacolum sense dir-los res. El consistori reclamava que la Diputació de Girona assumís el manteniment de la via que fins llavors era municipal. Finalment es va aconseguir poc després de la protesta. Ara aquesta via ha passat a ser titularitat de la Diputació de Girona i l'Ajuntament demana que es construeixi una variant que eviti que els cotxes que van a Sant Pere passin per dins del poble.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona