Infraestructures

Un tramvia cada 10 minuts de la Imperial al barri Gaudí

L'estudi informatiu del sistema tramviari del Camp proposa al concessionari que creï tres grans línies i una llançadora fins a l'aeroport

El trajecte més llarg entre Reus i Tarragona duraria 32 minuts

L'estudi informatiu per a la implantació d'un sistema tramviari al Camp de Tarragona, que el govern va treure a informació pública el 29 de juliol, no tan sols posa sobre la taula una nova xarxa de 42 quilòmetres i 30 estacions que connectaria tot l'àmbit central del Camp, sinó que incorpora una proposta d'explotació comercial que dividiria la xarxa en quatre línies. O més ben dit n'hi haurà tres (T-1 de Cambrils a Tarragona, T-2 de Cambrils a Reus i T-3 de Tarragona a Reus), a més d'una quarta a tall de llançadora, la T-4, entre la futura estació central del corredor mediterrani, al sud de l'aeroport de Reus, i la terminal aeroportuària (vegeu gràfic). El primer esbós (vegeu fitxa a sota) també fixa la freqüència (entre tres i sis expedicions l'hora), la velocitat comercial (entre 29 i 49 km/h), la durada estimada (entre 5 i 46 minuts) i el nombre de combois previstos per a cada línia –en total es proposa que n'hi hagi 25 per donar servei a tot el sistema–. El trajecte entre el barri Gaudí de Reus i la plaça Imperial Tarraco de Tarragona duraria així 32 minuts, i hi hauria un tren cada 10 minuts. El més llarg seria entre Cambrils i Tarragona. Amb tot, tal com va aclarir en la presentació el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, la decisió final sobre l'organització la tindrà el concessionari que guanyi el concurs per explotar la xarxa.

La proposta, a més, ressalta el paper de les futures estacions d'intercanvi modal, que seran nus de comunicació amb altres mitjans de transport. Així, s'endevinen cinc parades amb un pes més destacat: Cambrils Nord (terminal, vora la futura estació del corredor mediterrani, on pararien trens regionals i de llarga distància), Vila-seca Estació (vora l'estació, on es bifurcarien la T-1 i la T-2, i s'aturarien regionals i rodalies), Reus Estació (al costat de la del passeig Mata, on arribarien rodalies, regionals i, a llarg termini, potser també el TAV), Estació Central (on arribarien trens de llarga distància i d'alta velocitat) i Imperial Tarraco, on la connectivitat es faria amb els busos, igual que la parada del Mercat del Carrilet connectaria amb l'estació de busos de Reus.

T-1: Cambrils Nord - Imperial Tarraco

Freqüència cada hora

4 expedicions per sentit

Temps

46 minuts

Longitud

23,6 km

Velocitat comercial

29 km/h

Número d'unitats

7

T-2: Cambrils Nord - Reus / S. Família

Freqüència cada hora

4 expedicions per sentit

Temps

40 minuts

Longitud

21,8 km

Velocitat comercial

30 km/h

Número d'unitats

6

T-3: Imp. Tarraco - Reus / S. Família

Freqüència cada hora

6 expedicions per sentit

Temps

32 minuts

Longitud

18,1 km

Velocitat comercial

33 km/h

Número d'unitats

7

T-4: Estació Central - Aeroport

Freqüència cada hora

3 expedicions per sentit

Temps

5 minuts

Longitud

4,1 km

Velocitat comercial

49 km/h

Número d'unitats

1



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona