Infraestructures

baix penedès

infraestructures

El govern defensa que l'impacte del Logis és assumible

Cimalsa assegura que diversificarà el teixit econòmic

Alerta que la logística sense ordre és més perjudicial

El director general de l'empresa pública Cimalsa, Ignasi Ragàs, va defensar ahir la “necessitat estratègica” del Logis Penedès just quan falten pocs dies per esgotar el període d'informació pública del seu pla director, que es tancarà dilluns vinent. Després que tant els tres ajuntaments del Baix Penedès afectats pel projecte (l'Arboç, Banyeres del Penedès i Sant Jaume dels Domenys) com la plataforma No Fem el CIM anunciessin al·legacions, Ragàs va subratllar ahir la importància d'aquesta plataforma per “ordenar” el sector logístic.

“Està comprovat que una distribució sense ordre i esquitxant el territori genera un impacte pitjor”, va assegurar en resposta a les crítiques rebudes des de la comarca.

Impacte “assumible”

Així, Ragàs, que va presentar el pla director a la Cambra de Tarragona, va subratllar que el projecte “no generarà un monocultiu” logístic al Baix Penedès, sinó que “diversificarà el teixit econòmic” de la regió. “La Generalitat ha planificat aquest espai prioritzant una necessitat nacional, però també estatal i europea”, va afirmar.

Pel que fa als impactes negatius que pugui tenir en l'àmbit local, va avançar que s'haurà de treballar per “mitigar-los i compensar-los, si cal”, tot i que, durant la presentació del document, va considerar que eren “absolutament assumibles” pel territori amb uns “certs tractaments”. Els diferents grups contraris havien criticat l'augment del trànsit de camions que podria suposar la posada en marxa del projecte, a més de la pressió demogràfica sobre l'interior de la comarca que provocaria.

La interconnexió, en dubte

El director de Cimalsa, però, va tornar a oferir diàleg a les administracions locals contràries al Logis, i va insistir que es treballarà per tal de trobar “el millor encaix”. El govern va subratllar els beneficis en “sostenibilitat i reducció de la contaminació” que suposarà la plataforma logística, que possibilitarà la interconnexió, en el cas del transport de mercaderies, entre el ferrocarril i la carretera. Ragàs, però, no va voler entrar a valorar com es veuria afectat el projecte (que està previst que entri en funcionament el 2015) si, com tot apunta, s'endarrereix l'arribada de l'autovia A-7 i el ferrocarril d'ample europeu. “Confiem que aquests elements conflueixin i, si no, els haurem de fer confluir”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona